30 in kopenhagen - het vertrek - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Tamara - WaarBenJij.nu 30 in kopenhagen - het vertrek - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Tamara - WaarBenJij.nu

30 in kopenhagen - het vertrek

Door: tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

17 Augustus 2010 | Denemarken, Kopenhagen

6 januari 2010: de magische grens is bereikt. Vanaf nu zit ik op tram 3. Bij zo’n belangrijke gebeurtenis hoort een passend cadeau en zo komt het dat ik dankzij de bongo-bon van de mama nu samen met haar in Kopenhagen zit.

Deze morgen vroeg vertrokken om het vliegtuig te nemen in Zaventem. Nu ja, vliegtuig is een groot woord. Laten we zeggen dat het net iets kleiner was dan een gemiddeld vliegtuig. Dus na een zeer bewogen vlucht (zeer letterlijk te nemen) landden we eindelijk in CPH. Het werd meteen duidelijk dat we naar het Noorden zijn gevlogen. Het regende pijpenstelen! Voor we de toch naar het centrum aanvangen even de starbucks passeren om ons op te warmen en dan gaat het in een vaart richting hotel. Zoals verwacht waren de kamers nog niet klaar zodat we besloten om de nattigheid te trotseren en even naar het centrum te wandelen. Na 30min en een paar natte kleren later, stonden we aan de ingang van Tivoli. Een ‘pretpark’ met heel wat geschiedenis. Omdat het weer het echter niet toeliet om te genieten van het park werd er beslist om het later deze week te bezoeken. Als troost bezochten we de Anderson Bakery, en ja mijn eerste zonde is alweer een feit: cheesecake ;-) Tijd om terug te keren naar het hotel en de kamer te keuren. En ja, die mag er absoluut wezen. Een hoog (ik kan niet aan de grond met mijn voeten als ik erop zit) hemelbed en alles afgewerkt met natuurlijke producten. Vooral veel hout, super gezellig. In de badkamer staan er zelfgemaakt shampoo’s en bodylotion op basis van allerhande kruiden en bloemen. Ook het ontbijtbuffet ziet er veelbelovend uit in een absoluut gezellige omgeving: in de keuken waar men de eitjes voor je neus bakt. Nu zitten we in de lobby van het hotel (dat vol ligt met interieurboeken) en zien we de fietsers voorbij scheuren in de regen. Er wordt naarstig gezocht naar musea aangezien de regen nog even boven kopenhagen blijft hangen. Maar het deert ons niet. De stad is te mooi om te verdwijnen in dit grijze wolkendek.

• 17 Augustus 2010 - 15:09

Leen:

Lieve Tamara,

De zeespiegel daalt en de klimaatgebieden verschuiven. Op sommige dagen eindigt de zee aan mijn voordeur.
    Voor regen mag je ook in België blijven.

Alleen de moedige fietsers missen we hier.
    En roze boa’s.

En jou.

Liefs,

Leen

• 17 Augustus 2010 - 18:56

Timothy:

Hey Tamara,

We hebben elkaar deze ochtend net gemist dan in onze grote internationale luchthaven ;-)
    Geniet van je trendy Kopenhagen! Groetjes uit Turkije (en niet het mooie deel)vanwege een twintiger!! héhé
    gr,
    Timothy

• 17 Augustus 2010 - 19:39

Eric En Karla:

Proficiat Tamara, dat je deze reis samen met je lieve moeder doet. Geniet er samen van. Pijpestelen regelen, hier hetzelfde, en we zitten in belgië. Geniet, en laat ons meegenieten. knuffels

• 18 Augustus 2010 - 06:57

Ariane:

Klinkt ondanks het weer toch een fijn begin van een schitterende vakantie... amuseer jullie!!!

• 20 Augustus 2010 - 07:46

A'ke:

Dag T'ke en haar moema in Kopenhagen!
    Ik was onmiddellijk mee in het verhaal van het moment dat ik cheesecake zag staan ;-). Het hotel ziet er ook geweldig uit en zeker dat hemelbed!De beste uitvalsbasis om Kopenhagen te bezoeken!
    De ruimte is hier beperkt, dus zal iets bij iedere dag moeten plaatsen.
    Groetjes van A'ke