D-day - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Tamara - WaarBenJij.nu D-day - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Tamara - WaarBenJij.nu

D-day

Door: tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

21 Augustus 2010 | Denemarken, Kopenhagen

Onze laatste ‘volledige’ dag in Kopenhagen…de tijd gaat hier veel te snel. Omdat ook vandaag de zon van de partij is, wandelen we in ochtendmodus richting centrum. Eerste stop: nogmaals de bibliotheek maar nu in betere weersomstandigheden. Via een prachtige openbare tuin komen we aan aan de zwarte diamant. Vandaag kan je genieten van de ligzetels met uitzicht op het water. Als fervent terrasjeszitter kan ik zo’n kans natuurlijk niet laten liggen…puur genieten. Via de kade wandelen we vervolgens naar Christianshave om de ‘vor Freksers Kirke’ te bezoeken. Vooral de wenteltoren is wereldberoemd en dus kunnen we niet anders dan deze beklimmen. Het is een wirwar van supersmalle trappen dat uiteindelijk uitgeeft op een koperen draaitrap die zich aan de buitenzijde van de toren bevindt. Niet aan te raden voor mensen met hoogtevrees. Het uitzicht op Kopenhagen is prachtig. De kerk die aansluit bij de toren is echter niet betreedbaar omdat er een koppeltje vandaag daar zijn ja-woord geeft. We hebben vandaag trouwens heel wat trouwkoppeltjes gezien. En ja, het waren allemaal hetero-koppels ;-)) Ondertussen is het middag en besluiten we te gaan lunchen op Nyhavn (de nieuwe haven). Hier vind je het langste terras van Kopenhagen maar moet je ook het langst zoeken naar een plaatsje. Vandaar uit gaat het nogmaals richting winkelstraat om de laatste cadeautjes te kopen en niet te vergeten; plaats te nemen op een van de vele terrasjes om al die winkelende mensen te zien passeren. Om de dag af te sluiten stappen we richting raadshuisplein waar de pride parade in vol ornaat passeert. Zeer leuk om al die bonte, uitgelaten mensen te zien dansen. Mijn roze boa misstaat hier absoluut niet. Vanavond is het alweer koffers pakken :( Morgen nog een paar musea en dan gaat het richting Belgenland.
@ Eric: om op je vraag te antwoorden: de Denen zijn superlieve mensen. Waar je ook gaat, ze zijn altijd en overal even vriendelijk en absoluut niet opdringerig.