Death Valley deel 1 - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van Tamara - WaarBenJij.nu Death Valley deel 1 - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van Tamara - WaarBenJij.nu

Death Valley deel 1

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

29 December 2011 | Verenigde Staten, Barstow

Ondertussen al 27 december 2011, het einde van het jaar nadert met rasse schreden. Dus genieten van deze laatste dagen is de opdracht. Vandaag zijn we van Barstow naar Death Valley gereden. Nog voor we definitief afgesloten worden van enige vorm van communicatie, geniet ik van de vakantieblog van mijn collega die zich te goed doet aan ochtendrituelen en heel veel kip in Laos.
Het binnenrijden van DV geeft toch wel een apart gevoel. Het is een plek dat ik al heel lang wou bezoeken en nu sta ik er gewoon. Ik geniet van het zonnetje en het uitgestrekt, doodse landschap. Er zijn geen woorden voor wat je hier te zien krijgt. Ettelijke kilometers zonder enige vorm van 'beschaving'. We bezoeken 'badwater' een diepste punt van de vallei dat meer dan 80 meter onder zeeniveau ligt. Al na onze eerste stop is het duidelijk dat je deze plek niet kan bezoeken tussen maart en oktober. Zelfs nu in putje winter is het nog aangenaam warm. Vandaar gaat het naar Dante's View; maar 1 woord voor: waaaauw! Wat een schitterend uitzicht, gewoon adembenemend. We bewonderen de zonsondergang op Zabriksie Point. De kleurschakeringen zijn fenomenaal. We logeren in de vallei. Alles is hier pokkeduur maar wel de moeite om hier 2 nachten te blijven. Eindelijk kunnen we eens iets anders eten dan hamburgers. Morgen gaan we op stap met de meest beruchte ranger in Death valley.

• 31 December 2011 - 10:33

Annelies:

Ik ben blij te lezen dat DV je bevalt. Wij waren daar in juni om 7u in de ochtend en het was er toen nog doenbaar, maar even warm als Las Vegas overdag! ;-)
    Ik denk dat wij die dag gewoon té moe waren om er echt van te genieten. Hebben toen ook de hele middag geslapen om weer de rest van de reis aan te kunnen. Dat is het nadeel als je de hele afstand zelf aflegt, maar tegelijkertijd is het ook fijn om zelf te kunnen rijden. Nogmaals, ik ben wree content te lezen dat je aan het genieten bent!