Portlligat - Reisverslag uit Figueres, Spanje van Tamara - WaarBenJij.nu Portlligat - Reisverslag uit Figueres, Spanje van Tamara - WaarBenJij.nu

Portlligat

Blijf op de hoogte en volg Tamara

11 Oktober 2013 | Spanje, Figueres

Na een zalige nacht en een stevig ontbijt ben ik klaar voor mijn 2e Dali-dag! Vandaag gaat het richting Portlligat, een pittoresk dorpje verborgen achter de bergen...bergen??? Daarvoor dient die touristil dus:) uiteindelijk valt het wel mee en na een uurtje rijden parkeer ik mijn auto voor het huis van Dali. Er worden slechts met mondjesmaat mensen binnen gelaten. Eens binnen zie je waarom, de vertrekken zijn prachtig maar met 8 mensen staat elke kamer bomvol. Het is genieten om te zien hoe de kunstenaar leefde. Ik doe alvast ideetjes op voor mijn toekomstig huis :) Toch wel een raar gevoel om daar te eijn waar hij echt geweest is, zijn thuis. En ik ben daar duidelijk niet de enige Dali-gekke-fan. Sommigen kussen er letterlijk de vloer waarop hij gelopen heeft. Op aanraden van A'ke ook even naar Cadaques gereden om het standbeeld te bezichtigen maar veel tijd is er niet. Ik sta immers op schema ;) gisteren even de reisgids doorgenomen en wat bleek; op een half uurtje rijden van Portlligat is er een grote opgraving...Tamara en stenen dat is bij a al even erg dan Tamara en Dali en nu beiden op 1 dag...woehoe!!! Het gaat om een opgraving tussen empuries en l'escala. En wat voor een! Op 1 site ligt er zowel een Griekse als een Romeinse nederzetting waarbij de laatste een massa mozaïekvloeren heeft en een forum om 'U' tegen te zeggen. Zalig!! 2u ronddwalen tussen de stenen. Er zijn ergere dingen om de dag door te brengen:) Daarna gaat het nog even langs L'escala waar het toeristisch seizoen duidelijk voorbij is. Maar wel een gezellig stadje. Om de dag af te sluiten ga ik eten in Figueres. Morgen naar het kasteel van Gala.