12 december - Reisverslag uit Omawewozonyanda, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 12 december - Reisverslag uit Omawewozonyanda, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

12 december

Blijf op de hoogte en volg Tamara

13 December 2013 | Namibië, Omawewozonyanda

om 6u klaar om de omheiningen te controleren en te genieten van de prachtige zonsopgang. Als het hier niet regent is het elke avond en ochtend een waar schouwspel in de hemel. Je kan er uren naar kijken. En volgens Kostas zijn deze pareltjes nog mooier op een andere plek. Ik kijk er naar uit. Zoals elke donderdag nemen we na het ontbijt afscheid van degene die vertrekken. Daarna begint het gewone werk. Alhoewel...geen enkele dag is hier 'gewoon'. Er valt altijd iets te beleven en anders zijn er de dieren om van te genieten. Raar om te zeggen maar je raakt gewend om bavianen, cheeta's en stokstaartjes rond je te hebben. Als ik kon, zou ik meteen verhuizen naar deze plek!!
Terwijl wij aan het werk zijn, proberen de coördinators een karakal over te brengen naar een andere kooi. Alles gaat goed tot ze haar nieuwe gezellen ziet. Ze is zo ontzet dat ze gewoon over de omheining springt! Dus alle hens aan dek want ze mag niet ontsnappen. Terwijl alle vrijwilligers worden opgeroepen om te helpen, klimt onze ontsnapte in de grote boom. Water, stokken, zelf in de boom klimmen, alle truukjes worden gebruikt om haar te vangen. Na meer dan een uur kan iemand haar dan toch grijpen. En zo is er weer gespreksstof tijdens de lunch. Tijdens de middag ga ik op bezoek bij we baby-bavianen. Als je ze geen eten moet geven of hun hol schoonmaken zijn ze super. Ze willen spelen en klimmen dan op jou of je moet ze opheffen en in de lucht zwieren. Ook al ben ik ondertussen een paar lokken haar kwijt, ik begin ze wel leuk te vinden. Tijdens de namiddag maken we onze wishlist op. Als je laatste werk hier aanbreekt, mag je een lijstje maken van de dingen die je nog graag zou doen voor je vertrekt. Nu maar hopen dat ik krijg wat ik gevraagd heb.
Na het diner ga ik terug naar de boerderij om mijn grootste droom waar te maken; slapen met een cheeta! Het is een klare hemel en Atheno zit als op ons te wachten. Ik weet nu al dat dit het mooiste moment in mijn leven zal worden....

  • 13 December 2013 - 09:59

    Kostas:

    Schitterend! Het is altijd een plezier je berichten te lezen! Wacht inderdaad tot je in Sossusvlei de zonsopgang ziet ;). Gewoon machtig!!! Helaas zitten daar geen cheeta's, anders had het misschien nóg spectaculairder kunnen zijn ;)! Genieten, Tamara, gewoon genieten ;)!!!

  • 13 December 2013 - 12:55

    Yves:

    Geweldig om deze verhalen te lezen! De printer staat al op en de forex platen liggen klaar om geweldige foto's af te drukken :-)

  • 13 December 2013 - 17:23

    Tamara :

    Goed idee om de printer klaar te zetten want ik heb hopen foto's om af te drukken en dat terwijl ik nog meer dan 7 weken voor de boeg heb :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 56442

Voorgaande reizen:

18 December 2015 - 15 Januari 2016

Keyna, Tanzania en Zanzibar

28 December 2014 - 01 Februari 2015

On duty

19 Augustus 2014 - 09 September 2014

Namibië Aug/Sept 2014

08 Juli 2014 - 21 Juli 2014

Tsjernobyl

24 November 2013 - 31 Januari 2014

Voorbereiding Namibië

09 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Dali

23 Maart 2013 - 02 April 2013

Op bezoek bij Kostas

01 November 2012 - 04 November 2012

Berlijn

10 Maart 2012 - 17 Maart 2012

Skiverlof

22 December 2011 - 09 Januari 2012

Amerika 2011-2012

17 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: