12 december - Reisverslag uit Omawewozonyanda, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 12 december - Reisverslag uit Omawewozonyanda, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

12 december

Blijf op de hoogte en volg Tamara

13 December 2013 | Namibië, Omawewozonyanda

om 6u klaar om de omheiningen te controleren en te genieten van de prachtige zonsopgang. Als het hier niet regent is het elke avond en ochtend een waar schouwspel in de hemel. Je kan er uren naar kijken. En volgens Kostas zijn deze pareltjes nog mooier op een andere plek. Ik kijk er naar uit. Zoals elke donderdag nemen we na het ontbijt afscheid van degene die vertrekken. Daarna begint het gewone werk. Alhoewel...geen enkele dag is hier 'gewoon'. Er valt altijd iets te beleven en anders zijn er de dieren om van te genieten. Raar om te zeggen maar je raakt gewend om bavianen, cheeta's en stokstaartjes rond je te hebben. Als ik kon, zou ik meteen verhuizen naar deze plek!!
Terwijl wij aan het werk zijn, proberen de coördinators een karakal over te brengen naar een andere kooi. Alles gaat goed tot ze haar nieuwe gezellen ziet. Ze is zo ontzet dat ze gewoon over de omheining springt! Dus alle hens aan dek want ze mag niet ontsnappen. Terwijl alle vrijwilligers worden opgeroepen om te helpen, klimt onze ontsnapte in de grote boom. Water, stokken, zelf in de boom klimmen, alle truukjes worden gebruikt om haar te vangen. Na meer dan een uur kan iemand haar dan toch grijpen. En zo is er weer gespreksstof tijdens de lunch. Tijdens de middag ga ik op bezoek bij we baby-bavianen. Als je ze geen eten moet geven of hun hol schoonmaken zijn ze super. Ze willen spelen en klimmen dan op jou of je moet ze opheffen en in de lucht zwieren. Ook al ben ik ondertussen een paar lokken haar kwijt, ik begin ze wel leuk te vinden. Tijdens de namiddag maken we onze wishlist op. Als je laatste werk hier aanbreekt, mag je een lijstje maken van de dingen die je nog graag zou doen voor je vertrekt. Nu maar hopen dat ik krijg wat ik gevraagd heb.
Na het diner ga ik terug naar de boerderij om mijn grootste droom waar te maken; slapen met een cheeta! Het is een klare hemel en Atheno zit als op ons te wachten. Ik weet nu al dat dit het mooiste moment in mijn leven zal worden....

• 13 December 2013 - 09:59

Kostas:

Schitterend! Het is altijd een plezier je berichten te lezen! Wacht inderdaad tot je in Sossusvlei de zonsopgang ziet ;). Gewoon machtig!!! Helaas zitten daar geen cheeta's, anders had het misschien nóg spectaculairder kunnen zijn ;)! Genieten, Tamara, gewoon genieten ;)!!!

• 13 December 2013 - 12:55

Yves:

Geweldig om deze verhalen te lezen! De printer staat al op en de forex platen liggen klaar om geweldige foto's af te drukken :-)

• 13 December 2013 - 17:23

Tamara :

Goed idee om de printer klaar te zetten want ik heb hopen foto's om af te drukken en dat terwijl ik nog meer dan 7 weken voor de boeg heb :)