15 december - Reisverslag uit Omawewozonyanda, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 15 december - Reisverslag uit Omawewozonyanda, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

15 december

Blijf op de hoogte en volg Tamara

15 December 2013 | Namibië, Omawewozonyanda

wat een prachtige zonsopgang! Om 5u30 komen de eerste zonnestralen in mijn kamer piepen en meteen voel je dat het een snikhete dag zal worden. Om 8u is het al meer dan 25 graden. Vandaag geen food-prep maar een toer met de gasten in het domein samen met onze gids Enrico. Deze laatste heeft een vriendin in Oostenrijk en vertrek komende dinsdag naar daar. Het is de eerste keer dat hij reist buiten Namibië, de eerste keer dat hij gaat vliegen en de eerste keer dat hij sneeuw zal zien. Hij is zo enthousiast :)
De toer is hetzelfde als de vorige maar met met Enrico is er net iets meer animo. Hij vertelt over de dieren alsof ze mensen zijn. Hij laat de luipaarden in bomen klimmen en springen, de leeuwen brullen en de wilddogs huilen alsof het volle maan is. Leuk om de dieren in actie te zien. Als we tegen de middag aankomen op de boerderij, lijkt alsof het zwembad is omgetoverd tot een beestenboel. Marietta, de baas van harnas, heeft toestemming gegeven dat de vrijwilligers in het zwembad mogen, tegelijkertijd zijn ook de baby-bavianen, alle honden, de coördinators en de gasten. Een overvol zwembad als gevolg met veel opspattend water en a lot of fun. Tijdens de middag breng ik mijn tijd door met Audrey terwijl er dreigende onweerswolken in de verte rommelen. Uiteindelijk regent het niet en blijft het lekker warm. In de namiddag mag ik mee om de bavianen en leeuwen buiten de boerderij eten te geven. Daarna wordt er voetbal gespeeld tussen de mannen van harnas en de bosjesmannen. De meisjes spelen voor cheerleader. En tussendoor komt er ern struisvogel, springbok, eland of ezel kijken wat we aan het dien zijn. Het is een prachtige setting om voetbal te spelen en nog meer om te genieten van alles wat rond ons beweegt. Vanavond heb ik mijn laatste nightdrive met Enrico.

• 15 December 2013 - 20:01

Hermans Bea:

Hè buurvrouw het is telkens en belevenis om te lezen wat je allemaal doet ginder ben dan ook superblij dat alles goed gaat het is ondertussen half december de tijd gaat toch snel hè volgende week is het kerstmis en dan nieuwjaar word dat daar ook gevierd ? Het apartemd zal maar pas eind febr af zijn verder zijn ik en Bruno ziek de GRiEP met gilly alles ok dikke poot van haar dindsdag moet ik naar de dagkliniek om Baxter voor mijn weerstand weer op te krikken verder hou ik je huisje in het oog en kijk ik of de poes voor de venster zit ;-) je brief lig nog in de kast nog niet open gedaan ;-) als je me zou vragen wat is je wens voor kertmis dan zou ik zeggen naar daar komen en helpen met de beesten te verzorgen ;-) wel dat was het zo en beetje Gr uit iddergem city