18 december - Reisverslag uit Omawewozonyanda, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 18 december - Reisverslag uit Omawewozonyanda, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

18 december

Blijf op de hoogte en volg Tamara

18 December 2013 | Namibië, Omawewozonyanda

na een supernacht begint deze dag met een gigantische onweersbui. Met andere woorden; het enige wat je kan doen is foodprep. Niet zo leuk op onze laatste dag :( gelukkig komt Owen ons redden voor een uurtje outside feeding. Ook al worden we dan nog natter, als we maar buiten zijn. Wanneer we terug komen, blijkt een van vervets die onze groep voedt er slecht aan toe te zijn. Ik haal hem uit de kooi en hij blijkt onderkoeld te zijn. Daarvoor was hij al een zorgenkindje; veel te mager en niet sterk genoeg om te 'vechten' voor zijn eten. Met man en macht wordt er geprobeerd om hem er bovenop te helpen maar tevergeefs. Izzypoo overlijdt aan een longontsteking. Om 12u30 krijgt hij zijn begrafenis op het kerkhof van harnas. Een aangrijpend moment vooral omdat hij een van mijn dieren was waar ik voor zorgde. Maar hij krijgt een mooi en waardig afscheid. En alsof hij het zo wilde, begint na zijn uitvaart de zin te schijnen.
In de namiddag ga ik samen met een van de coördinatoren er op uit op te leren 'tracken'. Niet alleen dieren maar ook mensen. Hij spoorde vroeger stropers op en leert ons vandaag allerlei truukjes om sporen te zien, herkennen en te volgen. Als afscheid van harnas gaan we langs bij de leeuwen. Eindelijk zijn we getuige van hun gebrul dat we zo vaak hebben gehoord tijdens de avond. Het is leeuwentaal dat niet uniek is op te horen maar ook om te zien. Harnas neemt op deze manier afscheid van de vrijwilligers. Aks afsluiter is er de lapa-avond waarbij we ons getuigschrift krijgen en aanbevelingsbrief waarin onze ervaring met dieren wordt vernoemd. Ik begin zwaar te twijfelen om te veranderen van job ;) morgen zoek ik nieuwe Oorden op.

• 19 December 2013 - 09:15

Ria:

Het is toch leuk om je verhalen te volgen (ook al mis ik de foto's omdat ik niet over een facebook beschik).
    Ik ben benieuwd naar het 2de deel van je verhaal :-)

groetjes en geniet er nog van!

• 19 December 2013 - 15:16

Dirk:

Ik zie het al : je speelt niet op de lotto. Zullen er voor jou ene invullen. Dirk