31 december - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 31 december - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

31 december

01 Januari 2014 | Namibië, Otjikondo

de laatste dag van het jaar. Tijd om effe na te denken over het voorbije jaar. In 2013 ups en downs maar het einde maakt alles goed. Misschien komt het door de zon maar voor mij zijn het enkel de positieve dingen die ik me herinner. Namibië heeft mijn jaar gemaakt.
Na het ontbijt fungeer ik als gids voor onze Amerikaanse gasten. Recht uit New York naar Afrika. Alles is 'amazing' ;) maar het is een fijne familie, heel open en sociaal. Onderweg naar de neushorens zien we iets ongewoon binnen de omheining. Een baby-struisvogel volledig in paniek. Onze gids en Nel springen over de omheining met de nodige voorzichtigheid want door de elektriciteitsdraad erboven raast een aantal duizend volt. Ze kunnen het kleinte pakken en ik word van gids omgetoverd tot nanny :) hij is zo bang! Ik sluit zijn ogen en leg hem op mijn buik zodat hij mijn ademhaling voelt. Na een tijdje wordt hij kalmer en tegen we tijd dat we hem bij de andere zetten is hij volledig gekalmeerd. Van de 2 anderen die de gevonden hebben, is er eergisteren eentje gestorven; te zwak :( omdat ik dit dier heb gevonden, mag ik het een naam geven. Voorlopig is het Miss T. als later blijkt dat het een 'hij' is, wordt het Mister T. Een mooi geschenk voor de laatste dag van het jaar. Tijdens de middag breng ik tijd door met de mongooses en de giraffen en natuurlijk check ik regelmatig Miss T ;) tot 16u zijn we vrij. De meesten houden een siësta want het beloofd een lange avond te worden vanavond. Dus ik geniet mee van een extra napje onder de hemel terwijl er een zachte bries waait. Na het dutje ga ik mee naar de olifanten om ze melk te geven. Het zijn immers nog baby's. Daarna mag ik ze een douche geven: met een gigantische tuinslang maak ik ze nat en ze genieten ervan. En dan plots telefoon; in zeven haasten gaan we terug naar de lodge; onze springbok heeft een stamp gekregen van de kleine giraf. Het ziet er niet goed uit. Iedereen is er van aangedaan, zelfs de manager Nel staat met de tranen in de ogen. Gelukkig hebben we hier een dierenarts die er zich over ontfermt. Ondertussen gaat het werk door en moeten de anderen dieren ook eten krijgen. We doen de ronde van de wilde katten en sluiten de dag af met adembenemende zonsondergang en champagne ;) na een verkwikkende douche beginnen we aan het laatste avondmaal van het jaar; zelf-made-bbq onder de zwoele sterrenhemel. Dit is een nieuwjaarsavond om van te dromen. We zijn een grote familie dat gezellig bij elkaar zit. Als het einde van de dag nadert, verzamelen we rond Ger kampvuur om samen af te tellen. Een minuut voor twaalf krijgen we een laatste geschenk voor 2013. Een grote vallende ster verschijnt aan de hemel en dan begint 2014! Een overgang om nooit meer te vergeten. Ik ben het nieuwe jaar begonnen met mijn nieuwe vrienden in een land waar ik mijn hart ben verloren.

• 01 Januari 2014 - 11:31

Kostas:

Waaw! Ik wens je een ongelooflijk schitterend, fantastisch 2014! Maar zo te zien heb je dat al op de meest 'amazing' manier ingezet ;)! Hopelijk heb je je goede voornemens allemaal opgeschreven, maar ik vermoed dat het eerste zal zijn om nóg meer te genieten van 2014 dan je al deed in 2013 :D!

Wij mogen hier nu eigenlijk ook niet klagen, niet te veel regen, niet te koud, af en toe een zonnetje. Voor België toch een heel mooi nieuwjaar :). Mijn goed voornemen was om tegen het nieuwe jaar belangrijke beslissingen te nemen, en die zijn genomen. Volgende goed voornemen: hard werken om ze te verwezenlijken ;)!

Tot binnen niet zo heel lang meer, Tamara ;)!!!

• 03 Januari 2014 - 09:12

DIrk:

DIe stampende giraf zal gedacht hebben ... q u e s e r a, s e r a :-)

• 08 Januari 2014 - 15:33

Tamara A:

Wow!! Een vallende ster om 2013 af te sluiten en een fantastische wens voor 2014 te maken. Wat leuk!! :-) Hopelijk is de springbok ok...