21 januari - Reisverslag uit Stamprivier, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 21 januari - Reisverslag uit Stamprivier, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

21 januari

Blijf op de hoogte en volg Tamara

22 Januari 2014 | Namibië, Stamprivier

6u en Bethanien ontwaakt. We zijn de enigen op de kampeerplaats dus er is geen haast. We nemen uitgebreid ontbijt en na het inpakken van de tent (die trouwens gewoon moet dichtgeklapt worden op het dak van onze wagen) vertrekken we naar Fish River Canyon. Nog voor we daar aankomen, reserveren we ons kampeerplaatsje bij 'canõn Roadhouse'. Ern knettergek etablissement. Eigenlijk is het een grote hangaar waar vroeger een garage was in gevestigd. De werktafel hebben ze laten staan en de rest hebben ze ingericht als eetzaal/café/winkel. In het midden staat een bar die overladen is met nummerplaten. Overal staan oude wagens of delen ervan en daar to d staan de eettafels. Er staat een deel van een trein en als het eten klaar is, gaat de bel van de trein. De muren zijn behangen met allerlei verkeersborden, posters, waarschuwingen, enz. En in de wc staan verkeerslichten. Je kan het zo gek niet bedenken of het is hier. De ideale plek dus om te overnachten :) we zetten onze tocht verder. Eerst via Hobas om vervolgens de Fish River Canyon binnen te rijden; deze is echt niet te omschrijven! Het is een canyon minstens even groot als de grand canyon in de VS (waarschijnlijk groter) maar het is hier 100x stiller en dus ook 1000x mooier. Tijdens onze 3u durende trip, zijn we niemand tegen gekomen. De stilte maakt dit natuurfenomeen des te mooier en grootser. Adembenemend!! Dit moet je gewoon zelf komen bewonderen...onbeschrijfbaar. Tijdens de trip testen we onze Toyota uit in zijn 4x4 stand, over rotsen, bergen, zand, stenen en water...het beestje doet het allemaal. Geweldige auto! Na de canyon rijden we naar Ai-Ais waar er een warmwaterbron is. Aan 65 graden komt het water daar naar boven. Wanneer we aankomen in het hotel dat de bron beheert, is de temperatuur duidelijk gestegen. Als de wind blaast, heb ik het gevoel dat ik in een opgietsessie zit van een bloedhete sauna. Kurkdroge warmte met een hete wind. En zeggen dat het in Belgenland nu koud is ;) na het bezoek aan de bron rijden we terug naar onze crazy overnachtingsplaats. Ipv zelf te koken, laten we ons vandaag zelf bedienen; oryckx en cheesecake staan op het menu. We genieten aan de bar van deze leuke plek. Na de prachtige zonsondergang kondigt bedtijd zich aan met het opkomen van de wind. Als je zou denken dat dit verkoeling brengt...vergeet het maar: de temperaturen dalen niet onder de 30 graden. Het is dus puffen in de tent. Buiten slapen is geen optie want zelfs met vanavond horen we jakhalzen roepen. Om dan nog maar te zwijgen van we Schorpioenen die over de grond kruipen..,