wilde verhalen - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu wilde verhalen - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

wilde verhalen

Blijf op de hoogte en volg Tamara

03 September 2014 | Namibië, Otjikondo

De dag start in het gezelschap van mijn kleintjes, in het bijzonder met Shua. Spent some Q-time with him. En dan is het alweer partytime. Miss Latoya viert vandaag haar verjaardag. Haar lach maakt me zo happy! Ze is het zonnetje hier in de lodge. Eind dit jaar bevalt ze van haar eerste kindje. Ze zal dus een tijdje uit de running zijn. Maar ik hoop dat ze terug is als ik weer kom naar Okutala. Er wordt gezongen, geknuffeld en alweer veel tranen gelaten...van geluk weliswaar. Na het ontbijt staat er een chocoladetaart te wachten voor ons :)
Naast de kleine dieren mag ik vandaag ook de 5 papegaaien die in de lodge zitten, eten geven. Veel meer werk dan verwacht; 3 verschillende soorten eten, vers water en alles schoonmaken. Daarna werken we verder aan de enclosure van de stokstaartjes. Zelfs na een korte lunch werken we verder. Ijzerdraad, rotsblokken, houten balken, plastiek stokken, bloempotten, buizen en veel mupanihout wordt aangesleept voor de bouw. Ook water en cement zijn nodig maar deze worden niet alleen gebruikt voor het nieuwe verblijf...het is de ideale combinatie om iemand een ander kleurtje te geven ;)ook al is het immens groot project, er wordt onmetelijk veel plezier gemaakt. Op het einde van dag is alles klaar en worden de stokstaartjes verwelkomt in hun eigen stekje. Proef op de som ; gaan ze ontsnappen? En ja, er weet er eentje te ontsnappen aan ons Alcatraz fort.... de poort blijkt de zwakke plek te zijn. Dus morgen terug brainstormen en de nodige wijzigen aanbrengen. Ik kijk er alvast naar uit. Vandaag is het terug 'sundowner' omdat er morgen 5 mensen vertrekken. Afscheid met gemengde gevoelens want sommigen hebben mij hier een moeilijke tijd gegeven. Maar het is vakantie en ik laat het voor wat het is en drink vanavond graag een glas mee. Het feestje duurt echter niet lang en zoals gewoonlijk eindig ik mijn avond met Rhino en PJ op het terras. Tot diep in de nacht worden er wilde verhalen verteld over wat ze allemaal hebben meegemaakt tijdens hun job in verschillende lodges. We lachen ons te pletter over de hilarische dingen die toeristen soms vragen/doen. Wat ga ik deze avonden en gesprekken missen!