5 januari - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 5 januari - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

5 januari

Blijf op de hoogte en volg Tamara

05 Januari 2015 | Namibië, Otjikondo

de dieren vroeg opsluiten is dus geen goeie oplossing. Om 1u 's nachts staan de honden aan mijn bed om naar buiten te gaan. Max is geen probleem, binnen de 5 min is hij terug binnen. Dash, de cavalier, is iets anders. Hij vindt het best wel leuk om onder de volle maan in het koele gras te dollen. Daar sta ik dan, te midden in de bush, te roepen op een hond, wetende dat er minstens een dozijn wilde dieren me in de gaten houden. Pas om 2u kan ik terug in mijn bed kruipen. Maar terug is er van slaap geen sprake. De dieren zijn klaar wakker en ik dus ook. Om 6u besluit ik dan maar op te staan. Ik geef de dieren in huis eten. Een half uur later staat Pieter aan de deur met mijn boodschappen uit Outjo. Slechts 1x in de week wordt er naar de dichtstbijzijnde stad gereden voor inkopen, zo'n 80 km verder. Ik heb dus weer voorraad. Daarna gaat het richting lodge waar het gewone routine is. De dieren in JJ's huis zitten al een paar dagen alleen en allen smeken ze om aandacht. Dus ik besluit om niet mee te gaan helpen bij Simone en al mijn liefde te geven aan de 'alleengelaten' dieren. Van steenbokjes tot stokstaartjes, allemaal willen ze bij me komen zitten. Vooral de kat en de klifspringer genieten eindeloos van de aandacht!
Terug naar huis voor de lunch. Daar wacht Andros, het paard, op een wasbeurt. Ik ben er niet helemaal gerust in want ik ken niets van paarden en deze is een paar maten groter dan mezelf. Maar alles verloopt goed. Na de wasbeurt wordt hij ingestreken met cocosnootolie en dat vindt hij super. Ik daarentegen vraag me af hoe ik in de situatie ben terecht gekomen waar ik het achterste van een paard sta te masseren ;) tijdens de middagpauze probeer ik wat verloren slaap in te halen. Niet simpel met een dierenbende om je heen. Wanneer we onze voedingsronde in de lodge aanvangen zien we dat de 3 giraffen van de partij zijn. Thee-time. Na de kleine dieren gaan we naar de grotere; cheeta's, neushorens, paarden, olifanten, hyena en eindelijk terug luipaarden. Tijdens mijn vorig bezoek waren ze te agressief om te bezoeken maar nu ze in een nieuwe enclosure zitten zijn ze een stuk rustiger. Ze krijgen nu apart hun eten wat maakt dat je ze rustig kan bewonderen. Prachtdieren! Thuis de gewone routine met op de achtergrond een prachtige zonsondergang....

• 06 Januari 2015 - 08:12

Eric :

Tamara, voor eerst mijn allerbeste voor 2015, en veel geluk in het nieuwe jaar en nog veel reisplezier.
    Geniet van je leuke vakantie, contact met de natuur, de dieren en de plaatselijke bevolking. groetjes, Eric

• 06 Januari 2015 - 09:42

Dirk:

Hey, beste wensen alleereerst en vermijd de Amerikaanse griep, maw een goeie gezondheid. Zonsondergang ? Vermiljoenrode kleuren in een wegtrekkende dag bij het naar huis sporen gisteren met een andere trein over de luchthaven, de nacht wordt mogelijk. De bedenking van vele door treinsporen en andere wegen en verbindingen verkavelde pieterige stukjes grond waar geen mens komt, misschien een laatste schuilplaats voor nog wat dieren, alhoewel geen stokkende staarten. Kennen ze daar ook een crematie voor dode dieren, of dienen die als voedsel voor de collega's ? Staat er een paard in de gang ? - het leven op zich kan ook een hoog carna-vale gehalte hebben. Grt

• 06 Januari 2015 - 09:53

Ria:

Hey Tamara,
    Toch nog even de beste wensen voor 2015. Als je huidige belevenissen de standaard moeten zetten, dan zal het ongetwijfeld nog een fantastisch jaar worden. Gisteren in ons landje toch ook een mooie rode gloed aan de hemel.. toegegeven, bij iets lagere temperaturen. We maken er het beste van :-)
    Het is ondertussen 6 januari, dat betekent... alvast een héél leuke verjaardag ginds en uiteraard drie dikke kussen xxx
    groetjes

• 11 Januari 2015 - 11:28

Bea :

Dag Tamara ik hoop dat alles ok met je is met ons alles ok en Gilly komt er ook stilletjes door na haar operatie ja t'was en zware operatie maar ti's en vechterike he ik hoop nog eens iets van je te horen gr uit city Iddergem !!!