19 januari - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 19 januari - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

19 januari

Blijf op de hoogte en volg Tamara

19 Januari 2015 | Namibië, Otjikondo

mijn eerste nacht in de lodge onder een muskietennet. Heerlijk en tegelijkertijd verontrustend want ik hoor geen dierengeluiden. Ik kan uitslapen tot 7u30 en mijn ontbijt wordt geserveerd, wat een luxe :) tijdens het ontbijt beslissen de andere 2 explorers dat ze geen gids nodig hebben tijdens de voedingsronde omdat ik er nu bij ben. Ik beschouw dat als een zeer groot compliment. En ondanks dat er alweer chaos is met het eten en tussen de verschillende mensen, krijgen alle dieren tijdig hun eten.
Na onze taken gaan we op gamedrive met PJ. We bezoeken de farmhouse en de 2 ghost-lodges en onderweg zien we natuurlijk heel veel dieren. Telkens als ik naar de verlaten lodges ga, denk er over om een van hen te kopen en te renoveren. Dat zou pas een droom zijn die uitkomt. Men vraagt hier 800 euro voor 1 hectare land. Dus dat zou zeker lukken. Echter de renovatiewerken zouden onbetaalbaar voor me zijn. Misschien moet ik op zoek naar een investeerder of soelaas zoeken in crowdfunding. Zeg nooit nooit ;)
Onderweg halen PJ en ik herinneringen op van onze vorige ritjes in Okutala. Volgend jaar ga ik op stap met hem in de woestijn. 2 weken in basic-camps en gewoon genieten van de natuur. Ik kijk er al naar uit. Na de lunch zit ik op mijn vast plekje op het benedendek...ik zou alles geven om hier te kunnen blijven zitten. Ondertussen stijgt de temperatuur boven de 40 graden en smelt ik zowaar weg in mijn stoel tot het plots begint te regenen. Nog nooit zo blij geweest om de regendruppels op mijn huid te voelen. Spijtig genoeg niet voor lang. Na 10min komt de schroeiende zon weer te voorschijn dus haast ik me terug naar de schaduw.
En dan om beurt komen PJ en Simone hun beklag bij me doen over hoe chaotisch alles verloopt de laatste tijd. Voor een paar uur ben ik de psycholoog van dienst. Ik probeer oplossingen en raad te geven waar ik kan maar ik weet dat het gebrek aan communicatie hier het grootste probleem is. En zo is het op elk werk hetzelfde 'plezier' ook al zit je te midden van de rimboe. In de late namiddag doen we onze tweede voedingsronde. Bij de cheeta's gaat Chris alweer in de fout en zonder ik het goed en wel besef, zet ik hem op zijn plaats. Blijkbaar tot grote vreugde van iedereen want niemand had het lef om op hem zijn fouten te wijzen. En zo heb ik alweer een fan minder maar ook 4 cheeta's die niet meer zullen ontsnappen.
Wanneer we terug bij de lodge bij de lodge zijn, ziet het er naar uit dat we zwaar onweer zullen krijgen. Niets is minder waar...de donkere wolken worden weggeblazen door een stevige wind. Teleurstelling alom. Het is dus alweer een zwoele avond die wordt beëindigd op het lower deck met Rhyno. De miljoenen sterren worden zichtbaar nadat de sluierbewolking is verdwenen. Tot diep in de nacht genieten van elkaars gezelschap en de vele verhalen die we te vertellen hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Otjikondo

On duty

Alweer naar Namibië maar nu eens op een andere manier...

Recente Reisverslagen:

25 December 2016

Kerstmis

25 December 2016

25 december

17 December 2016

windhoek

15 December 2016

home sweet home

28 December 2015

27 december
Tamara

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 56339

Voorgaande reizen:

18 December 2015 - 15 Januari 2016

Keyna, Tanzania en Zanzibar

28 December 2014 - 01 Februari 2015

On duty

19 Augustus 2014 - 09 September 2014

Namibië Aug/Sept 2014

08 Juli 2014 - 21 Juli 2014

Tsjernobyl

24 November 2013 - 31 Januari 2014

Voorbereiding Namibië

09 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Dali

23 Maart 2013 - 02 April 2013

Op bezoek bij Kostas

01 November 2012 - 04 November 2012

Berlijn

10 Maart 2012 - 17 Maart 2012

Skiverlof

22 December 2011 - 09 Januari 2012

Amerika 2011-2012

17 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: