23 januari - Reisverslag uit Gechia Island, Botswana van Tamara - WaarBenJij.nu 23 januari - Reisverslag uit Gechia Island, Botswana van Tamara - WaarBenJij.nu

23 januari

Blijf op de hoogte en volg Tamara

23 Januari 2015 | Botswana, Gechia Island

een zalige nacht achter de rug. Tijdens het ontbijt komt Claudia, de eigenares van casa Picollo, een babbeltje met me slaan. Ondertussen ben ik ook hier vaste klant. Ze wil weten hoe het gaat op Okutala en wanneer ik terug kom :)
Als ik mijn Facebook open, zie ik 10 berichten van Okutala. Bijna iedereen heeft een berichtje gestuurd. De tranen springen in mijn ogen. Ik wou dat mijn Namibische familie net iets dichter woonde zodat ik ze ook voor een weekendje kon bezoeken. Na het ontbijt maak ik mijn kampeerzak klaar en vertrek ik naar het volgende hotel. Laston komt me ophalen. Wat een leuk weerzien. Hij is nog knapper dan ik me herinner ;) we praten honderduit alsof we beste vrienden zijn. Ik hoop dat ik vanavond nog met hem kan afspreken. Nadat ik ben ingecheckt in het nieuwe hotel, maak ik gebruik van de gratis shuttle om naar het centrum te gaan. Ook al heb ik geen plaats meer in mijn valies, ik kan het niet laten om hier spulletjes te kopen. De volgende keer moet ik echt met een lege koffer komen of een container bestellen. De hele namiddag spendeer ik dus in de winkels en koop alles behalve datgene naar wat ik op zoek was (een riem voor rond de valies zodat ze niet openspringt). Nadat al het geld op is, ga ik terug naar het hotel. Daar ontmoet ik mijn eerste medereizigerster; Jess Robinson. Een specialeke, weet ik nu al van voor ze de kamer goed en wel binnen is. En ik krijg gelijk :) ze is Amerikaanse dat in Australië woont en na haar trip voor een jaar in Duitsland gaat wonen. Terwijl we praten, doet zij haar yoga-oefeningen. We hebben gelukkig dezelfde kijk op reizen en het leven dus ik denk wel dat het zal klikken. Ik ben nieuwsgierig naar de anderen.
Om 18u meeting met een deel van de groep en de gids George. We krijgen uitleg over hoe de trip zal verlopen en wat er van ons verwacht wordt. Ondertussen komen nog een paar andere mensen langs om gedag te zeggen. In totaal zijn we met 13 mensen. Ik ben ondertussen al zo gewend om alleen op reis te gaan dat ik met enige argwaan zal aansluiten bij deze groep. Mijn laatste groepservaring in Griekenland is niet zo positief verlopen dus ik kan alleen maar hopen dat dit mijn negatieve gedachten over groepsreizen zal veranderen. Ik geef het het voordeel van de twijfel. Na de meeting word ik opgehaald door Ute, Nel, Jana en Kyan. Voor mij het leukste weerzien! Mijn kleine zus Jana wijkt niet van mijn zijde en vertelt over wat ze het afgelopen jaar heeft gedaan. Nel en Ute hebben Okutala vaarwel gezegd en hebben nu andere grootste plannen. Het is zo spijtig dat ik niet mee kan met hen op kampeertocht. En zo komt het dat ik alweer plannen aan het maken ben om terug te komen. Nel wil me de lodges laten zien waar hij nu werkt. Ik kijk er naar uit om samen met hun op stap te gaan. I really love this family so much!

  • 25 Januari 2015 - 20:15

    Leen:

    Niet vergeten dat je een Vlaamse jongen neemt, hè. :)

  • 26 Januari 2015 - 09:08

    Kurt:

    Wie weet heeft die Laston wel Vlaamse roots, Leen. Met voorouders ergens midden de Gouden Eeuw verhuisd naar Zuid-Afrika, daar stinkend rijk geworden in pakweg de mlijnbouw, uitgewaaid naar Namibië, waar een familietak ontstaan is die nog stinkender rijk geworden is aan pakweg het transport van authentiek Namibisch zand voor esthetische toepassingen in de westerse wereld, is Laston nu misschien de laatst overgebleven telg die zowel de knapste genen als de dikste portefeuille van de familie heeft geërfd. Kortom, Tke, go for it, girl! :-)

    K x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Botswana, Gechia Island

On duty

Alweer naar Namibië maar nu eens op een andere manier...

Recente Reisverslagen:

25 December 2016

Kerstmis

25 December 2016

25 december

17 December 2016

windhoek

15 December 2016

home sweet home

28 December 2015

27 december
Tamara

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 56359

Voorgaande reizen:

18 December 2015 - 15 Januari 2016

Keyna, Tanzania en Zanzibar

28 December 2014 - 01 Februari 2015

On duty

19 Augustus 2014 - 09 September 2014

Namibië Aug/Sept 2014

08 Juli 2014 - 21 Juli 2014

Tsjernobyl

24 November 2013 - 31 Januari 2014

Voorbereiding Namibië

09 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Dali

23 Maart 2013 - 02 April 2013

Op bezoek bij Kostas

01 November 2012 - 04 November 2012

Berlijn

10 Maart 2012 - 17 Maart 2012

Skiverlof

22 December 2011 - 09 Januari 2012

Amerika 2011-2012

17 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: