Zomer up-date - Reisverslag uit Brussel, België van Tamara - WaarBenJij.nu Zomer up-date - Reisverslag uit Brussel, België van Tamara - WaarBenJij.nu

Zomer up-date

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

22 Juli 2013 | België, Brussel

Belgenland kreunt onder de tropische 32 graden…voor mij een goeie oefening op de bloedhete temperaturen binnen 4 maanden. Inderdaad binnen 4 luttele maanden vertrek ik richting Namibië…en er moet nog zoveel gedaan worden! Alle papieren moeten nog aangevraagd worden én ook het boeken van de vlucht en accommodatie staat op de planning. M.a.w. er zal de komende weken nog veel geld uitgegeven worden…lang leve de visa ;-)
Wat ik de voorbije maanden heb uitgespookt? Veel boeken gekocht over Namibië zodat ik geen enkel ‘wereldwonder’ mis in dit land. Gaan solden-shoppen voor zomerkledij die in het slechtste geval daar kan achter gelaten worden na het passeren van de zandheuvels. Alle redenen zijn goed om te gaan shoppen hé 

Ondertussen ook langs geweest in het tropische Instituut voor mijn inentingen. Buiten buiktyfus en rabiës zijn al mijn vaccinaties in orde. En dan zou je denken dat het geen probleem is om deze 2 laatste te krijgen doch niets is minder waar. Blijkbaar zijn dit 2 gegeerde vaccins waar woekerprijzen worden voor gevraagd omdat ze zo schaars zijn. Gelukkig heb ik een schat van een apothekeres die me uit de nood probeert te helpen. Buiktyfus ligt klaar, nu nog het rabiës-vaccin zien te vinden en we kunnen als een gezond kippetje vertrekken.

En verder is de planning nogmaals gewijzigd (hoe kan het ook anders ;-)). I.p.v. 7 weken op een zelfde plek te werken, heb ik ervoor gekozen om op 3 verschillende plaatsen mijn diensten aan te bieden zijnde; 3 weken in harnas met de wilde dieren, 3 weken in Etosha meehelpen aan het behoud van het natuurpark en 1 week werken in de Namib-woestijn. Ik eindig mijn trip met 2 of 3 weken rondreis in het land. Dat laatste is wat me nu het meeste bezig houdt. Wat ga ik bezoeken en wanneer. Het plan was om ook de Victoria-Falls te gaan bezichtigen maar afstand-tijds-gewijs past dit totaal niet in het schema. Er zijn zoveel prachtige dingen om te bezoeken in Namibië dat mijn 3 weken nu al te kort zijn. Een rustvakantie zal het geenszins worden…misschien moet ik daarna nog een weekje verlof nemen om te bekomen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 56523

Voorgaande reizen:

18 December 2015 - 15 Januari 2016

Keyna, Tanzania en Zanzibar

28 December 2014 - 01 Februari 2015

On duty

19 Augustus 2014 - 09 September 2014

Namibië Aug/Sept 2014

08 Juli 2014 - 21 Juli 2014

Tsjernobyl

24 November 2013 - 31 Januari 2014

Voorbereiding Namibië

09 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Dali

23 Maart 2013 - 02 April 2013

Op bezoek bij Kostas

01 November 2012 - 04 November 2012

Berlijn

10 Maart 2012 - 17 Maart 2012

Skiverlof

22 December 2011 - 09 Januari 2012

Amerika 2011-2012

17 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: