Bijna... - Reisverslag uit Brussel, België van Tamara - WaarBenJij.nu Bijna... - Reisverslag uit Brussel, België van Tamara - WaarBenJij.nu

Bijna...

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

29 Oktober 2013 | België, Brussel

Zo kort voor het vertrek en dan toch twijfelen om de reis te annuleren...spijtig genoeg niet omwille van ‘koudwatervrees’ maar omwille van het werk. Want de job die ik op dit moment supergraag doe, wordt me afgenomen omdat ik op reis ga. Althans dat is de theorie. De realiteit is dat ik opzij word geschoven omdat het vriendinnetje van een welstellende politieker een jobke nodig heeft. Dus “exit Tamara”. Als naïeve ambtenaar dacht ik dat hard werken werd beloond, maar niets is minder waar. Je hart en ziel in een job leggen is geen goed idee binnen de ambtenarij. Enkel de juiste partijkaart kan je blijkbaar enigszins helpen daar te komen (en te blijven) waar je wil.

Enige oplossing bleek mijn reis af te zeggen om alsnog mijn job te ‘redden’, in zoverre het mogelijk zou zijn. Gelukkig heb ik fantastische collega’s en vrienden die mijn moment van waanzin hebben omgezet naar wat helderder denken; “Wie geeft er nu een reis op waar je al meer dan een jaar naar uit kijkt!?” Ze hadden een punt, al heeft het even geduurd vooraleer het tot me door drong. Na dit intermezzo zitten we dus ‘back on track’. Al zal het afscheid (vooral op het werk) in mineur zijn en hoop ik dat ik de laatste weken voor mijn terugkeer niet te hard ga tobben over mijn eventueel nieuwe jobinhoud- plaats…

Maar het vertrek komt nu wel heel dichtbij. Soms lijkt het alsof ik voor jaren weg ga…iedereen wil nog eens afspreken of langs komen. Best wel leuk om al mijn vrienden nog eens weer te zien op zo’n korte tijd. En natuurlijk zal er een afscheidsparty (of meerdere) worden gegeven. Alle redenen om te feesten zijn goed.

Buiten een muggennet zijn alle dingen die ik nodig heb vergaard…mijn appartement lijkt op dit moment dan ook meer op een outdoor winkel met vele extra’s. Alle papieren zijn in orde en mijn ‘verrassing’ voor thuis is ook bijna klaar. Enkel nog de kerstkaartjes klaar leggen om op de bus te doen als ik vertrek, de digirecorder leegkijken en genoeg eten voorzien voor Luigi. Daarna kunnen we de ruime wereld gaan verkennen….nog 26 dagen…

  • 29 Oktober 2013 - 14:00

    Kurt:

    DURF niet te vertrekken!
    Ik kom je hoogstpersoonlijk uit je kot halen en op die vlieger keilen!
    En daarna ga ik die vrouw van die politieker 'ns aanspreken ;-)

    Kortom, we willen je hier voor maanden NIET meer zien.

    Namens het T-moet-weg-comité,

    Kurt

  • 01 November 2013 - 11:26

    Bea:

    Dag Tamara wanneer vertrek je vergeet zeker niet nog eens langs te komen ,en wat de reis betreft moet je zeker doen zo en kans krijg je maar 1keer in je leven ga ervoor Gr Bea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 56568

Voorgaande reizen:

18 December 2015 - 15 Januari 2016

Keyna, Tanzania en Zanzibar

28 December 2014 - 01 Februari 2015

On duty

19 Augustus 2014 - 09 September 2014

Namibië Aug/Sept 2014

08 Juli 2014 - 21 Juli 2014

Tsjernobyl

24 November 2013 - 31 Januari 2014

Voorbereiding Namibië

09 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Dali

23 Maart 2013 - 02 April 2013

Op bezoek bij Kostas

01 November 2012 - 04 November 2012

Berlijn

10 Maart 2012 - 17 Maart 2012

Skiverlof

22 December 2011 - 09 Januari 2012

Amerika 2011-2012

17 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: