3 december - Reisverslag uit Omawewozonyanda, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 3 december - Reisverslag uit Omawewozonyanda, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

3 december

05 December 2013 | Namibië, Omawewozonyanda

Een routinedag vandaag zodat we als nieuwelingen weten hoe een dag van een vrijwilliger er uit ziet op harnas. samen met ann-sophie en lilian sta ik in voor de food-prep van onze dieren. de meeste vrijwilligers zijn een stuk jonger. ze hebben hun sabatjaar of zijn net afgestudeerd. Gelukkig zijn er wel nog een paar ouderen want een hele dag doorbrengen met de kinderclub is niet mijn ding. We beginnen aan onze ronde. Aangekomen aan de baby-baboons wil niemand binnengaan. Ze mogen dan wel lief en schattig lijken, ze kunnen ook heel hard bijten (cf. Foto FB). Uiteindelijk heeft een van de coördinators (Owen) ons geholpen om het hok schoon te maken en ze eten te geven. Ik heb het meer voor Oma, ook een baviaan maar vrij oud. Zij is heel lief en maakt zich kwaad op de jongere wanneer ze ond willen bijten. Daarna volgt het leukste deel ven de dag: Cheeta's eten geven :) tijdens mijn half uurtje vrij breng ik tijd door met de stokstaartjes. vooral hans en grietje zijn lief. het waren destijds ook huisdieren. de eigenaar hebben hun nagels geknipt waardoor ze nu eigenlijk verminkt zijn. Elke dag om 12u krijgen we feedback van ons werk in de voormiddag. meestal wil dat zeggen extra taken. Vandaag moeten we de waterpoelen van de stokstaartjes en cheeta's schoonmaken. Een hels werkje in dit weer. Maar alles voor de dieren he;) na de lunch gaan we naar de Gaba shop op het domein. slechts 2x per week een half uurtje open. zo groot als een inkomhal volgestouwd met eten voor d bosjesmannen en snoepgoed voor de vrijwilligers. marietta herself zit aan de kassa. In de namiddag is het dezelfde drill als de dagen ervoor. Ik ben altijd zo blij als ik kan douchen ;) vanavond hebben we een nightdrive. Een gids neemt ons mee in duisternis om uitleg te geven over de dieren die 's nachts leven. Op onze weg: schorpioenen, slangen, porkupines, cheeta's, leeuwen, gekko's, spinnen en wild dogs. En niet te vergeten miljoenen sterren. Wat is de hemel hier mooi. Een mooie afsluiter...

• 05 December 2013 - 18:07

Isa:

Alle, tamara!! kinderclub!! Maar ja, ik denk wel begrepen te hebben dat het niet ons soort kinderclub is... n'est-ce pas?? :) :)

• 05 December 2013 - 18:12

Hermans Bea:

Dag buurvrouw ti's en plezier om je verhalen te lezen ,en je doet het met veel plezier ben en beetje jaloers ,zoals je weet komt vandaag de Sint in het land ik hoop dat hij bij jouw ook langskomt ik heb het alvast gevraagd om bij u te komen verder hier alles ok de winter is begonnen daar zal jij wel geen last van hebben hè met ons gaat alles goed met Bart wat minder zijn best vriend is verongeluk dood zijn vriendin lig in en coma Jeroen was 24jaar ja we zullen hem allemaal missen maar zo zie je maar hoe vlug het kan gaan ,verder met de poes ook ok hij geeft al voor de venster gezeten naar gilly zitten zien wel buurvrouw dat was het zo en beetje doe dat daar nog goed hè tot nog eens Gr Bea en ne dikke poot van gilly ;-)

• 05 December 2013 - 18:57

Tamara :

Het is idd niet onze soort kinderclub...ze kunnen niet echt lachen...

• 05 December 2013 - 19:03

Chris Moelans:

Machtig Tamara ! wanneer je een oud versleten besje bent zullen deze verhalen opborrelen, ze gaan je NOOIT geloven in het rusthuis ;-) Geniet er maar van ! Tot een van de dagen !