6 december - Reisverslag uit Omawewozonyanda, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 6 december - Reisverslag uit Omawewozonyanda, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

6 december

Blijf op de hoogte en volg Tamara

06 December 2013 | Namibië, Omawewozonyanda

buiten alle verwachtingen om heb ik vandaag geen food-prep. Ik ga in de voormiddag op stap met Bonita en Anna- Sophie. We geven eten aan de wild bavianen en de 3 sheeta's die buiten de boerderij leven. Als een dier gevonden of binnengebracht wordt, krijgt het de nodige verzorging en proberen ze het daarna terug vrij te laten. Deze 3 zitten in hun voorlaatste fase. Ze zitten buiten maar hun territorium is nog steeds omheind. In de laatste fase worden ze volledig vrij gelaten maar met een zender om hun nek. Dat is onze volgende taak. Elke dag moeten er 5 cheeta's worden gezocht (research) en vandaag zijn we dus met ons 3 om dat te doen. De eerste 2 hadden we vrij snel gevonden. Pride en haar welpen zijn iets moeilijker om te vinden. Maar het is een superleuke job. Boven op de terreinwagen zitten en door het landschap rijden op zoek achter de katten. Je ziet zoveel terwijl je d horizon afspeurt. Na meer dan een uur zoeken, hebben we ze gevonden. Veilig en wel onder een boom met afhangende takken. Ze zien er mager uit maar leven gelukkig nog. Een van de onderzoeken die momenteel loopt, is nagaan hoelang de welpen bij de moeder blijven. Als we terug naar de wagen lopen, komen de 3 ons achterna. Pride kunnen we zonder problemen aanraken. De andere zijn te wild en te gevaarlijk. Bonita vertelt ons dat ze waarschijnlijk ook dorst hebben. We besluiten ons eigen drink water 'op te offeren'. Ze komen gewoon uit onze hand drinken. Wat een zalig moment. Ondertussen is er eentje op onze wagen gekropen. Krijg hem er maar eens af ;) gelukkig is onze cheeta-kenner mee. Terug op de boerderij blijkt dat er een baby-cheeta is gevonden. Woehoe!!! Op dit moment is hij nog mensenschuw maar we gaan om beurt in zijn kooi zitten zodat hij het gewend raakt om mensen rond hem te hebben. Dus het eerste deel van deze blog is geschreven bij Tyson onze nieuwe baby. Na de lunch breng ik tijd door bij Oma (de oude baviaan) zij is zooooo lief. In de namiddag is het outside feeding. Dat wil zeggen de wilde bavianen, leeuwen en porkupines. Van deze laatste moeten we ook de gaten die ze onder de omheining graven terug dichten. Veel werk maar we hebben ons rot gelachen! Deze avond zijn we voorgesteld aan 6 nieuwe mensen. Niet veel te weten dat er zoveel dieren verzorg moeten worden. We zien wel wat komt. Vroeg in bed want morgen mag ik voor Gumbi onze hyena zorgen.

• 08 December 2013 - 19:48

Dirk:

Altijd boeiende verhalen, vlot geschreven ... mooi, dat sterrenzicht doet dromen ...

• 09 December 2013 - 08:56

Ria:

Heel leuk om je belevenissen te kunnen volgen. Variantie genoeg blijkbaar (zowel in diertjes als in het werk).
    Geniet ervan :-)

• 09 December 2013 - 10:04

Tamara A:

Een baby-cheeta, zo schattig en wat leuk dat je erbij mag gaan zitten :-). Klinkt zo tof allemaal!!