28 december - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 28 december - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

28 december

Blijf op de hoogte en volg Tamara

29 December 2013 | Namibië, Otjikondo

de 12u slaap hebben deugd gedaan. Fris als een hoentje ben ik klaar voor een nieuwe dag in okutala. Bij het ontbijt ontbreekt PJ. We vrezen dat hij vertrokken is zonder afscheid te nemen. Een beetje tegen ons zin gaan we aan het werk. De dieren hebben eten nodig en rekenen op ons. En dan uit het niets duikt PJ op; overslapen ;) wij blij dat hij nog een dagje langer bij ons blijft. Na het werk animeert hij ons met talrijke verhalen en foto's van dieren. Ik leer zoveel bij! Blijkt dat hij ook een zeer goede schrijver is. Ik lees een paar van zijn verhalen en ik sta verstomd. Hij is echt goed. Na de lunch herstellen we de omheiningen van de neushorens. Een penibele opdracht want ook al lijken deze dieren log en lief, ze zijn verdomd snel en omdat ze niet goed kunnen zien, rennen ze naar alles wat lawaai maakt. Dus ook mensen. Ze zijn er in geslaagd om een hele zijde van hun elektrische omheining kapot te maken. Het vraagt 3 mensen om te maken en 2 om op uitkijk te zitten. Daarna hebben we vrij, al is dat relatief. Er is altijd wel iets te doen, zien of te beleven. In de namiddag is het ronde 2 van de dieren voeden. Mijn taak vandaag: de baby-struisvogels en de geiten. Als een echte herder leid ik de geiten terug naar hun hok :) de carnivoren voeden we gezamenlijk met de gasten. Als afsluiter van deze dag is er braai. Altijd supergezellig. Ondertussen al een paar weken weg van huis maar er is nog geen enkel moment geweest dat ik me eenzaam voelde. Integendeel; ik moet soms zoeken naar een moment rust en alleen zijn. Maar langs de andere kant heb ik een hoop nieuwe vrienden gemaakt en beleef ik hier de tijd van mijn leven. Gisteren was het alsof ik met mijn vrienden op stap was. Samen eten en heel veel lachen. Een zalige avond.





  • 29 December 2013 - 19:35

    Bea:

    Dag buurvrouw zo te lezen gaat je ginder goed af maar aan alles komt en eind ik zal blij zijn dat ik je nog eens zie hier gaat alles gewoon zijn hang met gilly alles ok met ons ook alleen spijtig dat het hier alle dagen regent ti's om zot van te worden graag wou ik u bedanken voor je kaartje echt mooi verder wens ik je nog fijne feesten en en spetterend 2014 met toeters en bellen

  • 30 December 2013 - 11:24

    A'ke:

    "De carnivoren voeden we gezamelijk met de gasten" euhm dat klinkt een beetje alsof de gasten het eten zijn van de carnivoren. Ze krijgen écht wel vers eten die carnivoren! ;-)
    Ik ga mijn carnivoor nog wat eten geven, zie, voor ik zelf het eten wordt. Het leven is toch altijd een avontuur met een carnivoor in de buurt!
    Griets
    A'ke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 56507

Voorgaande reizen:

18 December 2015 - 15 Januari 2016

Keyna, Tanzania en Zanzibar

28 December 2014 - 01 Februari 2015

On duty

19 Augustus 2014 - 09 September 2014

Namibië Aug/Sept 2014

08 Juli 2014 - 21 Juli 2014

Tsjernobyl

24 November 2013 - 31 Januari 2014

Voorbereiding Namibië

09 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Dali

23 Maart 2013 - 02 April 2013

Op bezoek bij Kostas

01 November 2012 - 04 November 2012

Berlijn

10 Maart 2012 - 17 Maart 2012

Skiverlof

22 December 2011 - 09 Januari 2012

Amerika 2011-2012

17 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: