2 januari - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 2 januari - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

2 januari

Blijf op de hoogte en volg Tamara

04 Januari 2014 | Namibië, Otjikondo

de tweede dag van het jaar begint alweer met slecht nieuws. Miss T heeft de nacht niet overleefd. Waarschijnlijk was de ondergrond van haar hok te vochtig. En ook al is het de circle of life, dit kleintje was speciaal voor mij. Om me 'op te beuren' mag ik vandaag helemaal alleen de neushorens eten geven. Dat betekent dat ik met de 'skorro-skorro' mag rijden. Een semi-truck met laadbak om de balen luzerne op te laden. Zalig om over de zanderige banen te scheren. Omdat ik alleen ben, kan ik wel een extra rondje rijden; ik ga langs bij de cheeta's, luipaarden, onze leeuwin en Wolfi. Het grote nadeel van alleen te zijn, is dat ik de loodzware balen luzerne zelf moet inladen. 6 in totaal (2 neushorens en 4 voor de paarden). Een hels karwei maar het laat me Miss T even vergeten. Na het inladen, gaar het richting Valerie en Noa, het eerste paar neushorens. Daarna zijn Dina en Dan aan de beurt. Elk 1 baal luzerne. Ik maak tijd vrij om deze prachtige dieren te bewonderen. Het lukt me zelfs om ze uit mijn hand te laten eten. Vervolgens zoef ik langs onze waterpoelen om de talrijke dieren te zien. Eens terug is het lunch, alweer een overheerlijke maaltijd. Van vermageren komt er hier niets van in huis ;) in de namiddag besluiten Simmi en ik om een paar verkeersborden de schilderen. Er mag maar 40 km/uur gereden worden maar op dit moment staat het nergens aangegeven. Dus we maken borden met dieren op (zie Facebook) het doel was om elk eentje te maken maar het schilderen bevalt ons en de rest van de namiddag maken we verschillende borden. Ook Iana (de kleine zus) helpt mee. Maar zoals verwacht, houdt een 11- jarige er meer van om mensen te bekladden dan een bord dus we houden dan maar 'verfgevecht' :) gevolg: een zeer lange hete douche om me te ontdoen van mijn kleurrijk velletje ;) bij het avondeten eten we oryx. Leuk om alle soorten vlees hier te kunnen proeven. Na het eten geniet ik van de prachtige donderstorm die zich vormt aan de horizon en ondertussen horen we de 'roar' van Subaru, de leeuwin. Op naar de volgende dag.

  • 08 Januari 2014 - 15:38

    Tamara A:

    Hey spijt me te horen dat Miss T. er niet meer is :-(. Erg jammer, maar spijtig genoeg deel van het leven...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 56549

Voorgaande reizen:

18 December 2015 - 15 Januari 2016

Keyna, Tanzania en Zanzibar

28 December 2014 - 01 Februari 2015

On duty

19 Augustus 2014 - 09 September 2014

Namibië Aug/Sept 2014

08 Juli 2014 - 21 Juli 2014

Tsjernobyl

24 November 2013 - 31 Januari 2014

Voorbereiding Namibië

09 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Dali

23 Maart 2013 - 02 April 2013

Op bezoek bij Kostas

01 November 2012 - 04 November 2012

Berlijn

10 Maart 2012 - 17 Maart 2012

Skiverlof

22 December 2011 - 09 Januari 2012

Amerika 2011-2012

17 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: