4 januari - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 4 januari - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

4 januari

Blijf op de hoogte en volg Tamara

05 Januari 2014 | Namibië, Otjikondo

na een onrustige nacht geniet ik van het ontbijt. We worden hier zwaar verwend. Elke dag zijn er pannenkoeken of wafels en dat begin ik te voelen in mijn kleren. Alles spant ;) we beginnen de dag en ik geef de kleine dieren eten...waarbij ik alweer getuige ben van het volgende drama; de 3 fazanten die bij de kippen lopen zijn deze nacht aangevallen door een genet. Eentje is dood en de andere 2 zijn gewond waarvan eentje zeer ernstig. Na heel wat geloop kunnen we ze vangen waarna het richting dierenarts gaat. Het enige wat we kunnen doen is hopen op een goeie afloop. Terwijl de rest van de vrijwilligers naar de olifanten gaat, heb ik een lang gesprek met de managers. Die had blijkbaar nood aan een 'stoom-aflatend-gesprek' dus ik bied hem mijn luisterend oor. Zo hoor ik ook hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Ongelofelijk wat er allemaal komt kijken bij het openhouden van een lodge met dieren. Zoiets doe je niet zomaar. En dan plots worden we geroepen. Iemand heeft een grote slang gevonden in een van de waterpoelen. We moeten ze vangen omdat hij vooreerst alle vis op eet en ook gevaarlijk is voor de dieren die daar komen drinken. We krijgen ze te pakken maar Nel wordt gebeten. Gelukkig is ze niet giftig maar het is een lelijke wonde. Ontsmetten en afzien is het enige wat kan gedaan worden. Na de lunch vertrek een deel naar Etosha. Scott, PJ en ik blijven achter. Met ons 3 zullen we de komende 2 dagen okutala runnen (qua dieren). We beginnen met het verspreiden van 'monkey-oranges'. Een soort van fruit waar dieren zot van zijn, vooral olifanten. Maar het is een helse klus. 60 zakken van 50 kg moeten verdeeld worden over ettelijke vierkante kilometers. Een hevige namiddag maar wel leuk om met mijn mannen op stap te zijn ;) daarna beginnen we aan onze dagelijkse voedertoer. Al is vandaag net iets specialer; onze hyena, Wolfi, is destijds grootgebracht als een hond. De eigenaar werkt nu voor okutala. Vandaag was hij terug van vakantie waardoor we voor het eerst van dichtbij kunnen kennis maken met Wolfi. Een unieke ervaring. Daarna gaat het richting luipaarden. Per ongeluk gooi ik het vlees in de omheining; nog voor we goed en wel beseffen wat er gebeurd, sprint de luipaard op de omheining, neemt zijn vlees en rent weg. Max 2 seconden! Iedereen staat aan de grond genageld want als hij zo hoog kan klimmen, kan hij makkelijk ontsnappen. Niet zo'n goed nieuws. Daarna avondeten gezellig methode drietjes. Veel onnozelheid and a lot of fun.

  • 06 Januari 2014 - 09:49

    Dirk:

    C'est quand-même à Bruxelles qu'on mange des gaufres comme il faut. Incroydable de lire ça. Il ne faut jamais sous estimer les animaux, un lévrier allemand (ou de la Slovaquie) se moque des murs et des obstacles et des enclos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 56517

Voorgaande reizen:

18 December 2015 - 15 Januari 2016

Keyna, Tanzania en Zanzibar

28 December 2014 - 01 Februari 2015

On duty

19 Augustus 2014 - 09 September 2014

Namibië Aug/Sept 2014

08 Juli 2014 - 21 Juli 2014

Tsjernobyl

24 November 2013 - 31 Januari 2014

Voorbereiding Namibië

09 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Dali

23 Maart 2013 - 02 April 2013

Op bezoek bij Kostas

01 November 2012 - 04 November 2012

Berlijn

10 Maart 2012 - 17 Maart 2012

Skiverlof

22 December 2011 - 09 Januari 2012

Amerika 2011-2012

17 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: