8 januari - Reisverslag uit Arandis, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 8 januari - Reisverslag uit Arandis, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

8 januari

Blijf op de hoogte en volg Tamara

09 Januari 2014 | Namibië, Arandis

ik vrees dat ik al wat te lang tussen de cheeta's heb gezeten dus vandaag gaan we naar de dichtstbijzijnde stad om een check-up te doen bij de dokter. Tot verder bericht, ben ik Ok...aan die zottigheid kon hij spijtig genoeg niets meer doen;) ondertussen slaan we ook de voedselvoorraad in voor de dieren. Door onze uitstap (een dik uur rijden-enkel) missen we vandaag de feeding-run. Pas tegen lunchtijd zijn we terug in okutala. Omdat we deze morgen al om 7u op de baan waren, nemen we nu uitgebreide siësta....het is een ideaal weertje maar de werknemers hier klagen steen en been: volgens hen is het op dit moment veel te koud. Dus bij 32 graden en een frisse bries, loopt iedereen hier met lange mouwen en jeans :) na de pauze gaat iedereen gaan wandelen met PJ. Ikzelf blijf in de lodge omdat ik de dieren wil voeden. Het zal waarschijnlijk de laatste keer zijn. Morgen vertrek ik naar Namib, eindelijk gaan sandboarden. Nadat we alle kleine dieren hebben gevoed, gaat het voor de laatste keer richting neushorens en katten. Het valt me zwaar om afscheid te nemen. Het voelt aan alsof het mijn eigen huisdieren zijn. Ik ga hen missen. Ipv naar de lodge terug te rijden, gaat het richting 'view-point'; het mooiste plekje van de lodge, gelegen op een breng waar je de zonsondergang kan bewonderen. Op die plek wordt er vanavond voor mij een kleine afscheidsreceptie gegeven. We klinken met champagne. Het staat vast dat ik terug kom naar deze plek! Niet alleen voor de dieren maar absoluut ook voor mijn 'Namibische familie'. De mensen hier liggen me zeer nauw aan het hart. Ondertussen heb in Belgisch gezelschap gekregen. Stef is aan gekomen; hij zal me de komende 3 weken vergezellen. Het laatste avondmaal in het wondermooie okutala...African dream.



  • 09 Januari 2014 - 13:14

    DIrk:

    Meer moet dat soms niet zijn he in het leven : champagne drinken bij 32° en gefeteerd worden. Après nous le déluge. Dolce far niente. En avant la musique. You'll be back once ?

  • 09 Januari 2014 - 13:29

    Eric:

    Blijf genieten van deze mooie momenten, en telkens weer goed afscheid nemen van alles en iedereen als je weer verder trekt. Welk leuk om een belgischisch landgenoot bij jou te hebben. Beleef samen een mooie tijd, en hou alleen goede herinneringen van je reis over.groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 56541

Voorgaande reizen:

18 December 2015 - 15 Januari 2016

Keyna, Tanzania en Zanzibar

28 December 2014 - 01 Februari 2015

On duty

19 Augustus 2014 - 09 September 2014

Namibië Aug/Sept 2014

08 Juli 2014 - 21 Juli 2014

Tsjernobyl

24 November 2013 - 31 Januari 2014

Voorbereiding Namibië

09 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Dali

23 Maart 2013 - 02 April 2013

Op bezoek bij Kostas

01 November 2012 - 04 November 2012

Berlijn

10 Maart 2012 - 17 Maart 2012

Skiverlof

22 December 2011 - 09 Januari 2012

Amerika 2011-2012

17 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: