13 januari - Reisverslag uit Arandis, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 13 januari - Reisverslag uit Arandis, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

13 januari

Blijf op de hoogte en volg Tamara

13 Januari 2014 | Namibië, Arandis

wat een nacht!! slapen ineen grot, midden in de nacht wakker worden door het licht van de maan en 's morgens gewekt worden door de eerste zonnestralen terwijl de vogels rond mij huppelen. Alweer het begin van een prachtige dag. Na een snel ontbijt gaan we de omringende bergen te lijf. Net als kleine kinderen klimmen we op, over en onder de rotsen. PJ weet een paar muurschilderingen van bosjesmannen zijn en probeert ons daar naar toe te brengen. Normaal hangen er kettingen om jezelf naar omhoog te klimmen maar deze zijn ondertussen weggehaald. De rotsen zijn echter te gevaarlijk om het zonder te doen :( als troost gaan we zwemmen een een 'rockpool'. Een kleine inham bovenop de rotsen dat gevuld is met water. Lekker fris en met water komt er natuurlijk veel plezier aan te pas ;) na ons moment van 'fun' breken we het kamp op en rijden we terug naar Namib. Er moet daar immers nog wat gewerkt worden. Na de lunch was het plan om uit te rijden maar de temperatuur laat het niet toe om iets te doen. We moeten een 'weerstation' uitbreken en verplaatsen maar bij 40 graden (in de schaduw) is het onbegonnen werk. We zouden alleen maar ziek worden van de combinatie hitte/inspanning. Dus zijn we verplicht om siësta te nemen tot het wat koeler is. Tijd om mijn blog up-to-date te zetten :) maar lang stil zitten is er niet bij. Eerst wil PJ mijn tae bo-kunsten testen waarbij we beiden hard in het zand terecht komen en daarna gaan spelen we met de treinen. Geen kleine maar een echte. Achter de lodge loopt een spoorlijn. Vroeger was hier een station (Waterbank) maar dat is ondertussen al lang gesloten. Doch het spoor wordt nog steeds gebruikt door vrachttreinen die worden getrokken door 2 locomotieven op diesel. Doordat er hier een station was, loopt er hier een reservespoor en net daarop is er sinds eergisteren een trein gestrand. De motor van een van de locomotieven is ontploft. Er staat hier dus een ellenlange trein met vooral containers en tanks. Het ideale speelterrein ;) wat is er leuker dan in de locomotief te gaan zitten en op de sporen te kruipen onder de wagons. En daarna doen alsof je overreden bent :) net op tijd want een uurtje later wordt de kapotte trein weggesleept. De rest van de dag zijn we gewoon lui, mag ook wel eens hé ;)
We checken de watervoorraad van de lodge en genieten verder van het zonnetje en bijhorende zonsondergang. Morgen gaan we naar Swakup en Walvis Bay.

• 14 Januari 2014 - 07:49

Eric:

je doet me wegdromen, dromen van de rust, kalmte, de dieren, de eenvoud, de aangename warmte en surtout de innerlijk warmte. een fijne dag, groeten Eric

• 14 Januari 2014 - 12:37

Dirk:

Zo veel moeten wij nu ook niet krabben (aan bevroren auto's) :-)