22 januari - Reisverslag uit Hardap, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 22 januari - Reisverslag uit Hardap, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

22 januari

Blijf op de hoogte en volg Tamara

22 Januari 2014 | Namibië, Hardap

letterlijk een zwoele nacht. Van afkoeling is er amper sprake. We zijn dankbaar dat er wolken hangen zodat we in een deftige temperatuur onze tent kunnen dichtklappen en ontbijten. Een paar uur later verschijnt de zon en stijgt het kwik meteen boven de 30 graden. Het zal een hete dag worden. We verlaten de crazy place en zetten koers naar Keetmanshoop. Een dik uur rijden en we komen aan. Weer heel raar om in een stad aan te komen. Het voelt zo onnatuurlijk aan. We stoppen om drank en eten in te slaan. Vervolgens rijden we verder naar het kokerboomwoud. Een bos van kokerbomen op een berg van stenen (zie foto op FB) speciale bomen die hier Namibië beschermt zijn. Speciaal eraan is dat ze heel veel water bevatten en ze ook kunnen dienen om dingen in koel te houden ( in hun holle stam) daarnaast worden ze ook gebruikt om allerlei kwaaltjes en ziekten te genezen. Daarnaast zijn ze ook prachtig om te aanschouwen waardoor veel mensen en lodges ze graag in hun bezit hebben. Een gegeerde plant dus. Bescherming is geen overbodige luxe. Na het bos gaan we op wandel in de 'Giant's playground'. Massieve rotsen die op de meest onmogelijke manieren op elkaar gestapeld zijn. Het lijkt inderdaad wel of reuzen aan het spelen geweest zijn. Het is een verrassende wandeling tussen deze rotsen met op de achtergrond de open vlaktes van Namibië. Na het bezoek neem ik het stuur over van ons Toyota-beest en leidt/lijdt ons richting Mariental. Een paar uur cruisen langs Namibisch landschap...puur genieten. In Mariental beslissen we om een paar dagen in de Kalahari-woestijn te vertoeven, gekend om zijn bloedrood zand. In de Bagatelle Game Ranch krijgen we een goede prijs voor een mooie lodge-kamer dus laten we de tent voor wat ze is en genieten we van de luxe ;) het voelt vreemd aan om hier als gast ontvangen te worden. Na 7 weken gewerkt te hebben in deze soort lodges wil ik ook nu aan de slag. Maar het is 'sit back and relax'. Voor 2 dagen zal ik dat misschien nog kunnen volhouden. Daarna maak ik graag mijn handen vuil om mee te helpen met de dieren. De rest van de avond genieten we van de rust, luxe en uitzicht. Morgen ga ik op game-drive. De eerste keer als gast ipv vrijwilliger.