26 januari - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 26 januari - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

26 januari

Blijf op de hoogte en volg Tamara

27 Januari 2014 | Namibië, Otjikondo

home sweet home :) in slaap vallen met het gebrul van onze leeuwin en wakker worden met het gekraai van de haan (wist niet eens dat er hier een was). Opstaan en vanuit je bed de bergen aanschouwen die op dit moment volledig groen zijn. Een ontbijt aan de grote tafel en mijn dag kan alvast niet meer stuk. Terwijl de andere vrijwilligers naar de olifanten gaan, mag ik mee naar een speciale wandeling. Samen met Nel doen de de ochtendwandeling met de luipaarden. Weliswaar de dieren achter de omheining maar het blijft een unieke ervaring. Normaal mogen we niet uit de wagen als de luipaarden aan de omheining staan wegens te gevaarlijk. Dus deze wandeling is enig in zijn soort. De luipaarden vertrouwen Nel maar zijn ook zeer jaloers. We kunnen dus meelopen met hem maar mogen niet te dicht komen zowel bij de omheining als bij Nel. We wandelen rond de enclosure met twee luipaarden die zich gedragen als kittens. Geweldig!!! Na de wandeling gaan we naar de neushorens. Ik heb mijn schatjes gemist. Eerst Dina en Dan en daarna Valerie en Noa. Met een beetje geluk hebben we volgend jaar kleintjes. Na het voeden van de neushorens vervoeg ik me bij het team van de olifanten. Daar is de filmcrew aan het draaien. Wij helpen mee met het verstoppen van het eten maar het duurt eeuwen voor er effectief kan gefilmd worden. Uiteindelijk worden de olifanten vrij gelaten in de grote omheining en kunnen ze beginnen zoeken naar eten. Het is een waar schouwspel om ze bezig te zien. Boomstronken worden verplaatst en bomen worden bijna tot op de top afgezocht op zoek naar dat lekker stukje fruit. 13u en tijd voor lunch. Altijd superlekker eten! Daarna sla ik een babbeltje via FaceTime met het thuisfront. Zo raar om de mensen thuis met dikke pullovers en jassen te zien. Het is nu ongeveer kleine drie maanden geleden dat ik nog iets met lange mouwen heb gedragen tegen de 'kou' :) zo blij dat ik vandaag in 31 graden zit ;) omdat het vandaag zondag is en dus rustdag besluit ik om mee te gaan met Nel naar de werkhal. Onderweg praten we over het Gecko-bedrijf dat veel meer is dan alleen maar lodges. Ze zijn ook een bouwbedrijf en ontginnen mijnen. Ik mag de plannen inkijken van de waterstations en boerderijen die de overheid laat bouwen. Ook het volgende project is mega; een gigantische werkhal . De stalen constructie wordt hier in okutala gebouwd en daarna in elkaar gestoken op de plek zelf. Er ligt hier voor ettelijk miljoenen aan staal opgeslagen. Ondertussen klussen we aan een van de auto's; radio maken, laadbak herstellen en een babbeltje slaan met Uta en Nel. Nice to get them know better. De rest van de avond is vrij relaxed. Buiten barst een gigantisch onweer los...en iedereen is hier zo happy dat er regen valt.'great weather' they call it, leuk om te zien dat er mensen zijn die genieten van de regen. Terwijl wij genieten van het diner en daarna gaan slapen, blijft het rommelen in de bergen. Ideaal muziekje om in slaap te vallen.

• 27 Januari 2014 - 08:50

Ria:

Hey Tamara,
    Je zit idd. in een totaal andere wereld. Als we hier nog wat extra verlof moeten aanvragen geef je maar een seintje. De 'echte' winter heb je hier nochtans nog niet gemist. We wachten tot jij terug bent om er mee van te genieten.
    tot binnenkort!