Kerstmis - Reisverslag uit Otjivakuanda, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu Kerstmis - Reisverslag uit Otjivakuanda, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

Kerstmis

Blijf op de hoogte en volg Tamara

25 December 2016 | Namibië, Otjivakuanda

25 december 2016: zalig Kerstfeest iedereen. Wij zijn ondertussen gearriveerd bij de Epupa Falls helemaal in het Noorden van Namibië. Vergelijkbaar met de Vic Falls maar dan veel ruiger en ongerepter. Prachtige omgeving om te kamperen. Wat hebben we ondertussen nog gedaan? We zijn naar Erindi geweest; een prachtig natuurpark waar we tijdens een (nacht)safari een kudde leeuwinnen en neushoorns hebben bewonderd.
Voor het eerst in mijn leven heb ik ook wilde jachtluipaarden gezien. Wat een schatjes! Overdag zijn we er alleen op uit getrokken en heb ik dankzij een diepe modderplas geleerd hoe je moet omgaan met een 4x4 double force :) we zijn op weg met een schoon machien....tot er platte band is. Op weg naar Etosha merken we dat ons voorwiel aan het leeglopen is door een doorn (het zijn hier sterke bomen, geloof me). Gelukkig zitten we net dat moment in een stad en na wat rondrijden vinden we een bandencentrale. Die fixt onze band in een mum van tijd voor welgeteld 4 euro. En wij dus terug onderweg. In Kamanjab slaan we proviand in. En ook al heb ik het al ondertussen al tientallen keren mee gemaakt; het blijft raar aanvoelen om als enige blanke in een supermarkt te lopen. Heel onwennig!
Onderweg naar onze volgende campsite komen we zebra's, springbokken en giraffen tegen langs en op de weg. Het is uitkijken om te vermijden dat we een dier aanrijden. Het wordt stilaan donker en bij her naderen van een politiepost blijkt dat we verloren zijn gereden. Daar staan we dan zonder adres enkel de naam van onze kampeerplek. Dus zoeken we op z'n Afrikaans: we spreken elke passant aan om te vragen waar we moeten zijn. Uiteindelijk beland ik aan de ingang vh Etosha park en daar bellen ze voor mij naar mijn contactpersoon (ongeluk komt nooit alleen: gsm was op dat moment spoorloos). Na heel wat gepalaver gaan we terug de weg op en daar is het dan: het iniminitiniwini kleine bordje met de naam van onze site! Eindelijk! Wat een mooie plek om te vertoeven. Het sanitair is splinternieuw en de eigenaar vertelt ons met trots dat hij alles zelf 2 heeft gemaakt. Na een uiterst kalme nacht rijden we naar Opuwo; een typisch 'Afrikaanse' met 2 tankstations waarvan er 1 open is en er 1 pomp werkt. Ons geduld wordt op de proef gesteld. Vandaar gaat het over een gravelweg naar Epupa. Ik leef me uit met mijn 4x4 :) en zijn we dus hier met Kerstdag, omgeven door watervallen bij een kleine 40 graden...

  • 26 December 2016 - 10:16

    Isa:

    Zalig kerstmis!!!waaw!! wat een avontuur! al goed dat je Kerst veilig hebt doorgebracht! hier regent het momenteel en het is brrrrr - weer... geniet maar voor mij mee!!! Dikke kus,Isa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Otjivakuanda

On duty

Alweer naar Namibië maar nu eens op een andere manier...

Recente Reisverslagen:

25 December 2016

Kerstmis

25 December 2016

25 december

17 December 2016

windhoek

15 December 2016

home sweet home

28 December 2015

27 december
Tamara

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 2131
Totaal aantal bezoekers 56316

Voorgaande reizen:

18 December 2015 - 15 Januari 2016

Keyna, Tanzania en Zanzibar

28 December 2014 - 01 Februari 2015

On duty

19 Augustus 2014 - 09 September 2014

Namibië Aug/Sept 2014

08 Juli 2014 - 21 Juli 2014

Tsjernobyl

24 November 2013 - 31 Januari 2014

Voorbereiding Namibië

09 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Dali

23 Maart 2013 - 02 April 2013

Op bezoek bij Kostas

01 November 2012 - 04 November 2012

Berlijn

10 Maart 2012 - 17 Maart 2012

Skiverlof

22 December 2011 - 09 Januari 2012

Amerika 2011-2012

17 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: