4 december - Reisverslag uit Omawewozonyanda, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 4 december - Reisverslag uit Omawewozonyanda, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

4 december

Blijf op de hoogte en volg Tamara

05 December 2013 | Namibië, Omawewozonyanda

Vandaag is het internationale cheeta-dag en dat zullen we geweten hebben. Elke dag bereiden we het eten maar maar we niets aan de dieren geven vooraleer het gecontroleerd is. Als alles klaar is voor de hele dag komt iemand alles keuren. Meestal is het Bonita die als bijnaam bo-nazi heeft als het op voedsel aankomt. Na de controle gaat het eten voor de namiddag in de koeler en mogen we beginnen met de dieren eten te geven. Bonita is degene die ons de cheeta-introductie heeft gegeven en ze is zowat opgegroeid met deze 'poezen'. Ons team staat in voor de cheeta's....en vandaag moest het meer dan perfect zijn. Ze krijgen eten op een vrij groot platform en dat moest 'blinken'. Eten werd speciaal gemaakt en er werd gevraagd om wat extra tijd door te brengen met hen. Duidelijk hun dagje ;) tijdens de middag wandeling gemaakt door de omheining maar blijkbaar was het ook voor de cheeta's te warm om te bewegen ( het is hier nu ongeveer 32 graden) voor de lunch nog even langs bij de baby-baboons zodat ze wat gewend worden aan ons. En nu waren ze inderdaad stuk vriendelijker dan wanneer ze eten krijgen. Eentje (Bella) is op mijn schoot gekropen en in slaap gevallen. Mijn zonnebril die ik was vergeten af te zetten verdween onmiddellijk. (Big boss heeft hel gelukkig terug genomen) de rest springt rond en over je, trekt aan je haar en hunkert naar attentie. Ze zijn lief maar af en toe krijg je toch nog eens een beet is het niet naar hun zin is. Om uit hun kooi te komen, heb je hulp nodig want ze willen maar al te graag ontsnappen. Als ze dat doen, mag je de hele dag achter hen zoeken.
In de namiddag is het alweer 'feeding-time'. De meeste dieren geef ik nu op mijn eentje eten daardoor je ook wat tijd met hen kan doorbrengen. Zo leuk vooral met de stokstaartjes, bavianen en cheeta's maar ook de talrijke kleine katten.
'S avonds is het lapa- avond. Dat wil zeggen dat we op de boerderij eten. Eigenlijk is het een afscheidsparty voor degene die morgen vertrekken. Op donderdag vertrekken de oldies en vrijdag komen de newbies aan. Dus na de talrijke speeches en afscheidsknuffels wordt er gefeest :) niet te laat want morgen is het terug op om 5u30 - fending controle