7 december - Reisverslag uit Omawewozonyanda, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 7 december - Reisverslag uit Omawewozonyanda, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

7 december

07 December 2013 | Namibië, Omawewozonyanda

OMG!!! Waaauuuw!!! Ik ben deze blog aan het schrijven terwijl er hier op minder dan twee meter 2 leeuwen liggen. Ok, met een omheining tussen maar dan nog. Ik zit hier helemaal alleen met hen terwijl er een zachte bries waait door de hete lucht. Het is gewoon magisch! Hiervoor reis je bijna een dag, maak je jezelf vuil en moe. Dit moment laat je alles vergeten. Er bestaan gewoon geen woorden voor om dit te omschrijven (zie ook foto). Alleen al deze eerste 8 dagen op harnas zijn om nooit meer te vergeten.
Deze nacht hebben we zwaar onweer gehad. Prachtig om te horen en te zien in de open vlakte. Het grote voordeel is dat alle waterpools van de dieren gevuld zijn.
Deze voormiddag mocht ik mee op toer met de gasten buiten de boerderij. Dat wil dus zeggen dat we de wilde dieren mogen eten geven. Op het programma; kleine 100 bavianen, 12 leeuwen, 24 cheeta's, 5 luipaarden en ongeveer 40 wilddogs. Maw heeeeeel veeeel vlees dat we vandaag over de omheining mogen gooien. Onze gids is een rasechte Zuid-Afrikaan waardoor ik veel van de uitleg versta en dus ook vragen kan stellen. Vandaag heel veel bijgeleerd. Voor de lunch ga in nog even langs bij Audrey, onze blinde vervet. Ze komt eindelijk tastend naar me toei. En nu zit ik dus hier; op een verlaten landweg te genieten van deze twee beauty's.
In de namiddag mag ik de gasten rondleiden op de boerderij. Kan ik eindelijk mijn kunstjes met de cheeta's en stokstaartjes tentoonstellen ;) het is wel leuk om mensen te laten zien dat er wel degelijk organisaties zijn die zich inzetten voor de dieren. Het is nog veel leuker om daarna te horen dat ze het een fantastisch project vinden.
Voor mij is dit een van de topdagen. Don't wanna come back home at this tmoment....

• 07 December 2013 - 21:21

Hermansbea :

Hè dag buurvrouw het is altijd en belevenis te lezen wat je doet zoveel dingen die jij beleefden mag doen is gewoon top ne mens zou voor minder zijn valies inpakken en je komen bezoeken ;-) je hebt je hart gevolgd en je hebt er goed aan gedaan zoiets maakt ne mens maar 1keer in zijn leven mee ben dan ook blij dat het je super goed meevalt hier gaat alles goed ik mis wel ons babbel in de tuin ;-( maar verder cava met gilly gaat ook alles goed van haar krij je ne dikke poot verder de eens kleine kippen lopen nu ook bij de ander kippen maar de ander kippen pikken er naar dat was het voor vandaag tot later nog eens en geniet er nog van Gr Bea en nee je blijft daar niet je komt terug naar city iddergem ;-))

• 07 December 2013 - 21:54

Leen:

En ons banaal leventje kabbelt verder...

• 09 December 2013 - 07:41

Mama:

ik ben echt blij dat het je daar zo goed bevalt en met onze lowie is alles meer dan ok die heeft het echt gevonden om hem in de watten te laten leggen maar hij is wel een schatje wees voorzichtig en geniet maar dikke knuffel mama xxx