30 januari - Reisverslag uit Lwaando Island, Zambia van Tamara - WaarBenJij.nu 30 januari - Reisverslag uit Lwaando Island, Zambia van Tamara - WaarBenJij.nu

30 januari

30 Januari 2015 | Zambia, Lwaando Island

je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt....wat een zalige nacht...in een bed! ;) maar uitslapen zit er niet in. Mijn ritme is zodanig ingesteld op vroeg wakker worden dat ik om 5u al klaarwakker ben. Ik geniet van de zonsopgang en probeer war orde te scheppen in mijn de chaos na 7 dagen kamperen. Ik denk niet dat ik alles in een valies zal krijgen. En de rugzakken die ik in de Connectionsstore kocht als 'onbreekbaar' hebben Afrika niet overleefd. Om 8u ontbijt...aan een tafel....wat een luxe :)
Om 10u worden Julie, Sanch en ik opgehaald om over de falls te vliegen. Na een wat papierwerk kruipen we met z'n drieën in de helikopter. Na 2min vliegen zien we de watervallen: OMG! OMG! OMG! Dit is adembenemend mooi. Ik ben zo onder de indruk dat ik bijna vergeet om te filmen en foto's te maken. Een grote delta mondt uit in prachtige watervallen die op hun beurt overgaan in verschillende canyons verspreid over Zambia en Zimbabwe. Het is gewoon onmogelijk om dit wonderlijk natuurfenomeen te beschrijven. Dit is zonder twijfel mijn mooiste vlucht ooit. Wanneer we terug aan de grond staan, beseffen we dat de piloot een stuk vergeten is. Dus voor een tweede maal gaan we de lucht in. Dit keer vliegen we door een van de canyons op amper een paar meter van het water en de rotsen. Onder ons zien we de raftboten die proberen de wilde rivier te trotseren. Ook deze vlucht is prachtig. Iedereen welkom in Denderleeuw om de film te komen bekijken en met eigen ogen te zien hoe mooi dit is! Ik neem lunch in op het terras in mijn kamer en net als ik mijn laatste hap neem, zie ik iets bewegen in het gras...een kleine krokodil zit ook te genieten van het uitzicht op net geen meter van mijn stoel. Een mooi diertje...samen genieten we van onze siësta.
In de namiddag bezoek ik de Falls 'vanop de grond' ;) ook hier zijn ze prachtig. Vanwaar je ook kijkt, het blijft een indrukwekkend fenomeen. Het enige wat Jessica en ik vergeten waren is een regenjas/paraplu. We zijn nog maar 5min in het park en we zijn door en door nat. We zien er niet uit. Maar het deert niet, het is zo warm dat alles zeer snel droogt en het is voor ons een zeer aangename afkoeling. Meer dan 2u genieten van al dat moois dat de natuur ons te bieden heeft. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik echt aan de Victoria Falls sta...werelderfgoed te midden van Afrika. Alweer een vinkje op de Bucket-list :) een absolute aanrader om dit stukje natuurpracht te bezoeken! In het hotel snel kleren wisselen en genieten van mijn laatste dag vakantie en waarschijnlijk ook mijn laatste uren zon. Wat ga ik de hitte missen. Zeker als ik binnen 3 weken in het hoge noorden vertoef om het Noorderlicht te zien. Volgende blogtrip: Lapland.