Eerste dag - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Tamara - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Tamara - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

23 December 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Een superzacht maxibed met 3 hoofdkussens maakte dat onze lange reistijd snel vergeten is. 9am en we zijn alweer op weg, klaar om San Francisco te ontdekken. Wat meteen opvalt is dat de mensen hier vriendelijker en gastvrijer zijn dan aan de oostkust. Eerste halte is de cable car; trams die worden getrokken door kabels en ons langs de andere kant van de stad brengt. Het gaat steil op en neer. Ik waan me in een van de vele TV-series die hier opgenomen zijn. Na een bewogen rit komen we aan in Fisherman's Wharf; de haven met ontelbare piers en uitzicht op Alcatraz. De beroemdste pier is de 39e. Op het einde kan je de kolonie zeeleeuwen bewonderen die maar al te graag een showke opvoeren. Na het opsnuiven van de zeelucht gaat het richting centrum. We klimmen letterlijk over de wegen. Het vergt toch wel enige conditie om de mooiste plekjes te bezoeken. Een van de steilste straten in SF is Lombard street, tevens ook het decor van vele films. Het stijgingspercentage bedraagt hier meer dan 21%. Het uitzicht is de inspanning zeker waard. Vervolgens "wandelen" we naar chinatown, een van de grootste Chinese gemeenschappen buiten Azië. Amerika lijkt plots hier ver weg. We gaan lunchen daar waar de "echte" chinezen zitten. Men praat er geen woord Engels. Met handen en voeten probeer ik duidelijk te maken dat ik gaan "hotchee" (hot thee) wil maar een gewone cola. Gelukkig is het eten lekker! Na chinatown bezoeken we het financiële district waar er bijna evenveel Starbucks zijn dan kantoren. Het contrast tussen chinatown en het FD is enorm. Na al die cultuur is het tijd om te relaxen....shoppingtime ;-)  de stad ademt een en al kerst uit en dat terwijl wij in t-shirt genieten van het zachte weer. We wandelen langs de grote winkelstraten. Bezoeken Macy's, poseren onder de kerstboom en kijken onze ogen uit in de gigantische Levi'sstore. SF is een supergezellige stad. Eentje om te onthouden en weer te komen ;-)