Verjaardagsdiner - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Tamara - WaarBenJij.nu Verjaardagsdiner - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Tamara - WaarBenJij.nu

Verjaardagsdiner

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

04 Januari 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

2 januari 2012: actiedag! Om 6u30 staan we paraat om de grand canyon tegemoet te gaan. Eerste stop is  Hooverdam. Een mooi staaltje van architectuur. Na 2u rijden met een babbelzieke gids (waar is Art!) komen we aan bij de West Rim waar de indianen het voor het zeggen hebben. Het gevoel van uitgebuite toerist steekt even de kop op maar de natuurpracht maakt dat onze gedachten afdwalen naar al dat moois.
Eerste stop: de helikoptervlucht! Een unieke ervaring; een shopper voert ons tussen de canyon over de Colorado rivier. Hij zet ons af zodat we een boottocht kunnen maken op een van de beroemdste rivieren. Daarna vliegen we verder en genieten gewoon van onze vlucht.
Vervolgens worden we naar de beruchte skywalk gevoerd. Ondanks de Belgische designer mogen we geen fototoestel of wat dan ook meenemen. Het is echter de moeite waard om over die glazen vloer te lopen. Niet voor mensen met hoogtevrees. 's middags eten we indiaanse kost om vervolgens terug naar Vegas te rijden terwijl we genieten van de zonsondergang boven de canyon. Maar de dag is nog lang niet voorbij! We hebben afgesproken met Lars en Justin om het  buffet in de Bellagio's uit te proberen. Probleem; een wachtrij van meer dan een uur. Op zoek naar een alternatief stuiten we op het exclusieve restaurant Jasmine met uitzicht op de beroemde fonteinen. Het muntstuk ( zoals het in een casino behoord) beslist dat we daar gaan eten. Een 30 dollar buffet wordt plots een 140 dollar menu. Maar het is elke cent waard! Lekker eten en perfect gezelschap...puur genieten!! Nadat Lars en Justin respectievelijk 50 en 20 dollar winnen gaat het richting hotel. We nemen afscheid ( alweer ) en besluiten dat we samen een kroegentocht gaan doen over de wereld :-)

• 04 Januari 2012 - 16:01

Tamara A:

Super! Ik vind het echt leuk om al je blogs te lezen! :-)