Aangekomen - Reisverslag uit Ludwigsdorf, Duitsland van Tamara - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Ludwigsdorf, Duitsland van Tamara - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Blijf op de hoogte en volg Tamara

25 November 2013 | Duitsland, Ludwigsdorf

3 vliegtuigen in minder dan 18u...zelfs voor een grote liefhebber als ik, is het een vermoeiende bedoening. Gelukkig maakt het uitzicht op de verschillende vluchten veel goed.

Eindelijk aangekomen in Windhoek. En als je dacht dat je aan de douane alles al meegemaakt hebt, dan moet je maar eens naar Namibië komen. Als ik zeg dat ik nu een stempel in mijn paspoort heb waar 'error' op geschreven staat en ik voor mijn verblijf hier officieel ben ingeschreven als diplomaat, dan weet je wel genoeg. Een unicum in mijn paspoort ;)

en verder, tja...hoe moet ik dat omschrijven? Ik ben in Johannesburg vertrokken en na een half uur was er onder mij niets meer te zien buiten vlaktes en hier en daar een heuvel waar een weg over loopt. 2u gevlogen zonder een teken van 'beschaving' te zien onder mij. We zijn letterlijk geland naast een onweer. Rechts van ons bliksem en een gordijn van regen en links zonovergoten zon. Prachtig! Na mijn visum-avontuur gaat het richting de hoofdstad.

Eenmaal buiten de luchthaven is er niets meer dan struiken, bomen en velden. Maar echt niks he! Geen verlichtingspaal, geen huis, geen bushalte, geen hutje, gewoon niets buiten een paar apen aan de rand van de weg. Het dichtstbijzijnde 'airporthotel' ligt op een half uur rijden van de luchthaven.

En voor wie dacht dat Las Vegas een raar zicht was in de woestijn, geloof me; Windhoek doet beter! Uit het niets doemt de stad op. Het lijkt niet echt op een stad zoals wij ze kennen maar ik veronderstel dat dergelijke verzameling van huizen hier wel als een stad wordt aanzien.

Ondertussen aangekomen in mijn lodge. Het blijft rommelen in de lucht en af en toe valt er een tropische bui bij 27 graden. Vandaag blijf ik in het hotel. Genoeg gezeuld en gereisd voor vandaag. Ik laat mijn avondeten op mijn terras brengen en kruip vroeg onder de wol.

  • 25 November 2013 - 13:24

    Eric:

    Tamara, fijn dat je goed aangekomen bent, zo een vlucht is altijd een beleving. Beleef een super tijd, en laat ons meegenieten van je reisdagen. En wees voorzichtig hé, maar geniet.
    groeten, (Eric de limburger)

  • 25 November 2013 - 13:31

    Isa:

    Tamara!!! Ik ben content dat je goed en wel ben aangekomen! er geraken was een avontuur! maar zie, dat zal niks zijn, peanuts in vergelijking met hetgeen je de komende weken zal beleven!! Ik hoop dat iedere dag een geschenk wordt, geniet ervan! Geniet van alles! van het kleinste eerst!! Hoop je echt waar, op zeer regelmatige basis te kunnen lezen!! Dikke kus,Isa X

  • 25 November 2013 - 13:33

    A'ke:

    Alé, ons T is al veilige aangekomen, de eerste 'hindernis' is overwonnen. Geniet van het verblijf in de lodge en eet maar als een milionair op uw terraske :-). We zijn benieuwd naar meer! :-)
    Griets from A'ke

  • 25 November 2013 - 13:59

    Kostas:

    The real African experience zo te horen, echt zoals het moet ;)! Fantastisch :D! Jaloers jaloers jaloers, Namibië, Windhoek, echt een prachtig "stadje" met een fantastische atmosfeer! En nu genieten in de hitte met de beesten ;)! Ik kijk al uit naar je volgende verslag ;)!

  • 25 November 2013 - 14:22

    Dirk:

    Tof ! Moeten kleine vlliegtuigen zijn als je én links én rechts kan zien, of zat je al in de cockpit ? Dus geen eikenbomen met herfstkleuren ? Niks rivier te zien of waar is dat onweerwater naartoe ? Ik volg vanaf vandaag het weer-bericht ginderachter. Go for it :-)

  • 25 November 2013 - 16:27

    Tamara:

    Het was idd een klein vliegtuig ;) geen eiken hier, geen rivieren althans niet met water. Wel uitgedroogde rivierbeddingen en meren. Het water trekt onmiddellijk de grond in. Morgen ook nog onweer. Daarna stralende zon:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 56560

Voorgaande reizen:

18 December 2015 - 15 Januari 2016

Keyna, Tanzania en Zanzibar

28 December 2014 - 01 Februari 2015

On duty

19 Augustus 2014 - 09 September 2014

Namibië Aug/Sept 2014

08 Juli 2014 - 21 Juli 2014

Tsjernobyl

24 November 2013 - 31 Januari 2014

Voorbereiding Namibië

09 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Dali

23 Maart 2013 - 02 April 2013

Op bezoek bij Kostas

01 November 2012 - 04 November 2012

Berlijn

10 Maart 2012 - 17 Maart 2012

Skiverlof

22 December 2011 - 09 Januari 2012

Amerika 2011-2012

17 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: