Afrikaans - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu Afrikaans - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

Afrikaans

Blijf op de hoogte en volg Tamara

23 Augustus 2014 | Namibië, Otjikondo

Eerste echte werkdag vandaag. Zoals reeds gezegd is het werk meer gestructureerd. Iedereen weet precies wat te doen. Een heel andere mentaliteit dan het gezapig sfeertje de vorige keer. Maar dit systeem heeft zijn voordeel dat het werk veel sneller gedaan is en we dus meer van de dieren kunnen genieten. Mijn taak vandaag is de thee maken voor de giraffen. Ipv melk krijgen ze nu 2x per dag thee. Ik had mijn trio al zien rond lopen op afstand maar eens dichterbij merk ik pas hoe groot ze geworden zijn. Duidelijk geen babygiraffen meer! Maar ondanks dat ze een paar meter groter zijn, blijven het schatjes. Een welkomsknuffel was hier zeker op zijn plaats. Daarna geven we de mongooses eten en ook de neushorens. Vervolgens wordt de groep opgesplitst. Samen met Joshua, Steffi en Chris voorzien we de olifanten, geiten en giraffen van luzerne. 18 balen in totaal, maw heel wat gesleur en ook meteen de eerste schrammen en blauwe plekken. Zo leuk om terug te zijn :) het verblijf van Dan en Dina wordt opgekuist en tegen de tijd dat al die dingen gedaan zijn, is het lunchtijd.
De stokstaartjes die destijds zijn toegekomen toen ik hier was, zijn ook uitgegroeide tot volwaardige 'volwassenen'. Omdat ze toen 2 weken bij me hebben geslapen, herkennen ze mijn 'geur'. Ik spendeer mijn vrije tijd met de kleintjes die maar al te graag hun middagdutje doen op mijn schoot. Terwijl stijgt de temperatuur in Namibië. In tegenstelling tot de zomer is het in de winter droogseizoen waardoor de gevoelstemperatuur veel hoger ligt. 27 graden voelt aan als 40. Het is een pakkende hitte. Veel moeilijker te verdagen dan wanneer het is vochtiger is. Het heeft hier al maanden niet geregend en de grond ziet bloedrood. Mooie beelden maar voor de dieren is het een harde tijd.
In de namiddag krijgen de giraffen terug hun thee en daarna gaat het richting carnivoren. Surabi als eerste; nog steeds haar statige zelf. Omwille van de winter wat pluiziger maar het staat haar ;) ze heeft een nieuw gebied waar ze vrij kan in rondlopen en het doet haar blijkbaar goed. Volgende is Wolfi...mijn schatje. Nog geen haar veranderd; levendig en een eeuwige charmeur met zijn grote ogen. He always makes my day. Wanneer we terug komen van onze ronde blijkt Gillian hier te zijn. Zoals bij alle anderen is het een warm en hartelijk weerzien. Na de zonsondergang gaan we van start met het aperitief in de bar. Terwijl de andere vrijwilligers naar boven gaan om eten, raak ik in gesprek met 2 koppels die ook op het dek zitten. Rasechte Namibiërs, werknemers van Kobus. Omdat het zo een aangename babbel is, besluit ik om samen met hen te dineren. Een gebed is onontbeerlijk voor we beginnen eten en ook al ben ik totaal niet gelovig, het schept een band. Het gesprek verloopt in het Afrikaans en eigenlijk gaat dat vrij vlot. Er wordt heel wat afgelachen. Het is alsof ik deze mensen al jaren ken. Na het eten genieten we rond het kampvuur van ons dessert. De chef-kok vergezeld ons en na een paar glazen wijn wordt de gitaar boven gehaald. De beste Afrikaanse liedjes passeren de revue. En terwijl ik geniet van dit gebeuren komen de dieren drinken aan de waterpool en blinken er miljoenen sterren boven mijn hoofd. Alweer een onvergetelijke avond in Okutala....

  • 25 Augustus 2014 - 10:23

    Leen:

    Prachtogen: giraffenogen...

    Maar waarom thee?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Otjikondo

Namibië Aug/Sept 2014

Terug naar huis

Recente Reisverslagen:

05 September 2014

sterren kijken

04 September 2014

gelukkig

03 September 2014

wilde verhalen

02 September 2014

B-day

01 September 2014

giraffen
Tamara

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 56525

Voorgaande reizen:

18 December 2015 - 15 Januari 2016

Keyna, Tanzania en Zanzibar

28 December 2014 - 01 Februari 2015

On duty

19 Augustus 2014 - 09 September 2014

Namibië Aug/Sept 2014

08 Juli 2014 - 21 Juli 2014

Tsjernobyl

24 November 2013 - 31 Januari 2014

Voorbereiding Namibië

09 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Dali

23 Maart 2013 - 02 April 2013

Op bezoek bij Kostas

01 November 2012 - 04 November 2012

Berlijn

10 Maart 2012 - 17 Maart 2012

Skiverlof

22 December 2011 - 09 Januari 2012

Amerika 2011-2012

17 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: