baby's - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu baby's - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

baby's

Blijf op de hoogte en volg Tamara

25 Augustus 2014 | Namibië, Otjikondo

24 en 25 augustus: zondag was een superlazy dag. Enkel mongooses en giraffen voeden. Lieve Leen; deze laatsten zijn te groot geworden om melk te drinken. Normaal drinken ze water aan de aangelegde pool maar nu tijdens het droogseizoen wil men er zeker ban zijn dat ze genoeg vocht binnen krijgen. Water geven is geen optie want daarvoor komen ze niet terug naar de lodge. Dus elke morgen en avond krijgen ze rooibosthee wat meer smaak heeft dan water en vrij gezond blijkt te zijn. Verder bestaat de zondag uit genieten, foto's nemen en nog meer genieten. Het geeft de tijd om filosofische gesprekken aan de gaan met een ouder Amerikaans koppel. Omdat JJ met haar familie naar Mozambique op vakantie gaat krijgen wij de opdracht om voor haar kleintjes te zorgen zijnde; de 2 stokstaartjes, een verstoten geitje, 3 honden, een kleine klifspringer, een aquarium vol vissen, een kat en niet te vergeten Shua, het steenbokje dat ik in februari met haar ben gaan halen (foto zie FB). Dus vanaf maandag is dat een extra zorg. Het geitje, de klifspringer en het steenbokje moeten om de 3u eten krijgen. Een hels karwei omdat tussen alle andere taken in te passen. Temeer omdat al mijn Duitse collega's (op eentje na) voor 2 dagen naar Etosha gaan. Dus met 2 doen we nu het werk van 15 mensen. Geen tijd om neer te zitten. Maar het geeft immens veel voldoening. Zeker als je 's morgens om 6u de zon ziet opkomen terwijl je kleine Shua aan het eten geven bent. Dus de rest van de dag is het vrij druk met het voeden van de giraffen, konijnen, vogels, neushorens, struisvogels en ga zo maar door. Maar o zo leuk om te doen. Daarom ben ik hier, daarom vind ik deze plek zo zalig om te vertoeven. Verveling bestaat hier niet. Het diner is samen met Shaun en Gillian. Gezellig bijpraten over wat er de afgelopen maanden in ons leven is gebeurd. Ondertussen nog een laatste keer de kleintjes eten geven en dan verder kwetteren. Maar tijdig in ons bed want om 6u worden we gewekt door vele hongerige monden die gevoed moeten worden.