31 december - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 31 december - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

31 december

Blijf op de hoogte en volg Tamara

31 December 2014 | Namibië, Otjikondo

De laatste dag van het jaar en voor het eerst sinds jaren (ik denk in tijden vh 't Verdiep) vier ik dat op dezelfde plek als het jaar ervoor.
Ik voel me een beetje schuldig als ik pas om 8u30 opsta terwijl Gillian al bezig met de dieren. Maar blijkbaar had ik toch wel wat extra slaap nodig. Ik word voorgesteld aan de dieren die de komende 2 weken onder mijn hoede zullen vallen: 4 katten, 2 honden, 23 kippen, 13 eenden, een paard, een slang, een vis en een stokstaartje. Daarnaast help ik ook Max met alle andere dieren van de lodge, krijg ik 'les' van de dierenarts, sta ik in voor 5 stafleden en het 'bewaken' van de gate. Het is meteen duidelijk dat ik mijn bezigheid zal hebben. Maar het is een geweldige kans die ik krijg hier in Okutala. Na de dieren in het huis gaan we de kippen verzorgen in de farmhouse. We nemen de tijd om effe onder de boom te gaan zitten. In een mum van tijd zijn we omsingeld door honderden vogels die komen drinken bij het water van de kippen. Een prachtig schouwspel.
Vandaar rijden we verder naar de lodge om drinkwater te halen. Bij de terugweg stopt Gillian om hout op te halen en terwijl we aan het laden zijn, valt ze in een put. Gelukkig niet diep maar haar been is zwaar toegetakeld. Dokter Simone komt kijken en gelukkig hoeft het niet genaaid te worden.
Om 16u komt Max me halen om de dieren van de lodge eten te geven. Alles gaat goed tot we aan de luipaarden komen. Matla blijkt niet op post te zijn voor zijn avondmaal...niet echt een geruststellende vaststelling. Pas na een half uur zoeken is hij terecht. Ook de dieren van JJ worden vandaag door ons gevoed omdat de oppas voor een dag naar Windhoek zijn. Het is een vreemd gevoel om door een volledig verlaten lodge te stappen. Normaal is er altijd gezellige drukte; vrijwilligers, gasten en staf lopen door elkaar op weg naar de volgende activiteit en nu is er niemand. Enkel het gekraak van het rieten dak verbreekt de stilte.
Terug in het huis komen vrienden van Gillian en Shaun samen met ons nieuwjaar vieren. De braai wordt aangestoken, hoe kan het ook anders ;) voor 1x geen vlees maar een gigantische snoek gaat op de gril. Dat in combinatie met vers gebakken brood en een frisse salade word het laatste avondmaal van dit jaar. Voor we het en wel beseffen is het 10 voor twaalf. Het nieuwe jaar wordt klinkend ingezet maar in tegenstelling tot Europa, hier geen knallend vuurwerk op verschillende plaatsen of toeterende auto's...enkel het gehuil van een jakhals klinkt in de verte. 2015 is van start gegaan.

  • 04 Januari 2015 - 20:58

    Tamara A:

    Het lijkt me prachtig om het nieuwe jaar in te zetten met enkel dierengeluiden op de achtergrond, en niet het kabaal van de "meer bewoonde" wereld!! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Otjikondo

On duty

Alweer naar Namibië maar nu eens op een andere manier...

Recente Reisverslagen:

25 December 2016

Kerstmis

25 December 2016

25 december

17 December 2016

windhoek

15 December 2016

home sweet home

28 December 2015

27 december
Tamara

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 56507

Voorgaande reizen:

18 December 2015 - 15 Januari 2016

Keyna, Tanzania en Zanzibar

28 December 2014 - 01 Februari 2015

On duty

19 Augustus 2014 - 09 September 2014

Namibië Aug/Sept 2014

08 Juli 2014 - 21 Juli 2014

Tsjernobyl

24 November 2013 - 31 Januari 2014

Voorbereiding Namibië

09 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Dali

23 Maart 2013 - 02 April 2013

Op bezoek bij Kostas

01 November 2012 - 04 November 2012

Berlijn

10 Maart 2012 - 17 Maart 2012

Skiverlof

22 December 2011 - 09 Januari 2012

Amerika 2011-2012

17 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: