18 januari - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 18 januari - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

18 januari

Blijf op de hoogte en volg Tamara

18 Januari 2015 | Namibië, Otjikondo

het is een zeer korte nacht. Pas na 1u zijn alle klitten zo goed als verwijderd maar om 6u loopt de wekker af om de dieren eten te geven. Na mijn eigen ontbijt bewonder ik mijn laat verjaardagscadeautje. PJ heeft me 5 zeer uitzonderlijke stenen gegeven, verzameld tijdens zijn trips naar de Namibwoestijn en zijn verblijf aan de kust. Het zijn verschillende kristallen die eigen zijn aan een bepaalde streek maar moeilijk te vinden zijn als je niet weet waar te zoeken. Ze zijn prachtig!
Ondertussen begint mijn 'sociaal leven' zich te ontwikkelen hier in Namibië. Mensen weten dat ik in het land ben en willen graag op stap gaan. Zo heb ik gisteren 3 uitnodigen gehad mee te gaan kamperen de komende weken oa met de familie van Nel en Ute, ben ik gevraagd voor een verjaardagsfeestje en zal ik de 2 avonden dat ik in Windhoek ben, uit gaan eten met vrienden. Ik begin al spijt te krijgen dat ik een safari heb geboekt. Ik zou de komende 2 weken wel gevuld krijgen. Vooral van de kampeertocht met Ute en Nel heb ik spijt. Superlieve mensen! Een goeie reden om snel terug te komen en samen met hen op stap te gaan!
De dag begint rustig vandaag. Ik ben thuis en geniet van de koelte dat de ochtendstond brengt. Het zal niet voor lang zijn want er is alweer geen wolk te bespeuren. Een stralend blauwe hemel laat me vermoeden dat het terug snikheet zal worden.
Net voor de lunch komen PJ en Filip aan. Ze hebben uiteindelijk de gewonde blesbok gevonden. Omdat je deze dieren niet kan 'vangen' was doodschieten het enige alternatuef. De beste oplossing omdat hij anders te veel zou lijden. Er is heel wat werk aan om hem schoon te maken en te snijden. Het vlees zal gebruikt worden voor de katten. De ene zijn dood...
In de late namiddag arriveert de familie Kotze. Het is meteen een drukte van jewelste. De kinderen vertellen enthousiast over hun vakantie en Gillian wil alles over de dieren weten. Het is een leuk weerzien. Wanneer Kobus zijn dochter komt brengen, krijg ik een lift terug naar de lodge waar ik de komende 4 nachten zal verblijven. Het geeft me een dubbel gevoel want ik voelde me thuis daar tussen al de dieren maar ik ben ook graag in de lodge. Het is genieten om terug in een luxekamer te vertoeven. Na het diner doen we nightdrive met PJ. Buiten oryckx, bles- en sprinbokken zien we ook giraffen, zebra's, een genet en een hyena. Na de rit kan ik eindelijk op het deck zitten met Rhyno om een babbeltje te slaan. Hier keek ik zo hard naar uit. Samen naar de sterren kijken en gewoon genieten...pas na middernacht kruip ik in bed. Het is raar om in een kamer te liggen zonder dieren op of onder het bed. De wind ruist door de kamer, eindelijk afkoeling.

• 19 Januari 2015 - 09:49

Eric:

Tamara nog een late verjaardagswensen. Hopelijk heb je kunnen genieten en vieren jou verjaardag. gr.