Koffervrees - Reisverslag uit Iddergem, België van Tamara - WaarBenJij.nu Koffervrees - Reisverslag uit Iddergem, België van Tamara - WaarBenJij.nu

Koffervrees

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

21 November 2013 | België, Iddergem

Hoe in godsnaam begin je eraan? De AS-adventure-dressing-winkel is volledig uit zijn voegen gebarsten. Alleen al mijn ‘reisapotheek’ neemt 1/3 van de ruimte in beslag in mijn valies. De paniek slaat toe…donderdagnamiddag en nog niets gepakt, zelfs nog geen voorbereidingen getroffen. HELP!

Een week; ja, 3 weken ook OK, en ja een maand gaat ook nog…maar een koffer pakken voor iets meer dan 2 maanden…dat is nieuw voor me, temeer omdat de koffergrootte kleiner is dan gewoonlijk. Alle tips en trics die ik de voorbije jaren heb ontwikkeld, kunnen nu niet meer gebruikt worden. Beginnen bij het begin leek me een goeie start, alleen; waar is het begin en komt er ooit wel een einde aan. Basics moeten mee…deuh; alles is basic voor mij

Ik vrees dat ik de komende dagen nog een huzarenstukje ‘selecteren, plaats maken en afvoeren’ voor de boeg heb. Maar dat neemt niet weg dat de reis waar ik al meer dan een jaar naar uit kijk nu wel heel dicht bij komt. Nu is het voor ‘echt’. Het zijn gemengde gevoelens, maar ik heb me laten vertellen dat dat normaal is. Het leuke is dat ik volledig zonder verwachtingen vertrek. Dit is mijn eerste reis naar het Afrikaanse continent en ik weet totaal niet wat me te wachten staan. Spannend :-)

Dus met andere woorden; als ik ooit al mijn spullen in de mini-valies krijg, de piloten niet staken, er niet teveel sneeuw niet meer valt en ik mijn reispas niet verlies, zal ik komende zondagnamiddag richting zon vliegen…

  • 21 November 2013 - 17:04

    Leen:

    Lieve Tamara,

    De belangrijkste dingen zijn maar kleine dingen.
    Een tandenborstel en tandpasta.
    Je portemonnee.
    Enkele foto’s.
    Een stuk zeep en een hoopje onderbroeken.

    Weet je nog wat Gerlinde ginder het hardst miste?
    Aardbeientaart.
    Al de rest viel op te lossen.

    Take care, lieve meid.

  • 21 November 2013 - 17:14

    Tamara A:

    Inderdaad, als je de basics hebt komt het echt in orde! In jouw geval misschien ook muggennet en muggenspray bij bovenstaande toevoegen :-). No stress ;-).

  • 21 November 2013 - 17:28

    Kurt:

    Lieve T.

    Een camera en kaarten, kaarten, kaarten. Absolute must.
    Notitieboekje? Must!!!!!

    En als je echt gek wil doen, pak dan inderdaad wat verse slips mee :-)

    Voorts heb je niets nodig. Eén backpack van 60 liter volstaat. Maximum 16 kilo. Gulden regel.

    met razend jaloers groet,

    kurt


  • 21 November 2013 - 18:29

    Kostas:

    Hoi Tamara!

    Ik heb dit nu al enkele malen mogen doen, en je moet gewoon in gedachten houden dat je ginder ook de was zal kunnen doen ;). Probeer dus niet voor 2,5 maanden kleren weg te steken. Ondergoed voor een week, maximum 2 weken is voldoende. Eén of twee truien, voor 's avonds als het afkoelt, veel T-shirts, want die heb je wel nodig (en die wegen toch niet veel), en dan nog enkele broeken (maximum drie) en je bent gepakt. Je galakleed mag je thuis laten, dat zal je in Namibië niet nodig hebben, het kan hoogstens kapot gaan :p. Voor de rest een normale basis aan toiletgerief, maar ook niet te veel. Je zal ginder ook wel nog gerief kunnen kopen ;)!
    Dat is de belangrijkste regel: wat je niet bij hebt, koop je ginder zeer goedkoop en laat je ginder ook gewoon achter als je valies te zwaar is :).
    Hetzelfde trouwens wat je reisapotheek betreft. Het belangrijkste zijn je malariapillen (die die je dagelijks in moet nemen, de wekelijkste bezorgen je halucinaties). Voor de rest een basis: motilium, imodium, daphalgan, perdolan en eventueel nog brufen. Neem geen volledige dozen mee, van elk een tabletje is meer dan voldoende (buiten dan van de malariapillen, afhankelijk van hoe lang je naar het noorden van Namibië wil gaan).
    Ziezo, mijn inpaktips voor langdurig verblijf in het buitenland. Bedenk even dat ik mijn koffer voor Zuid-Afrika op een namiddag gepakt had, en ik was niets vergeten :D! Rutig blijven en helder nadenken, en het komt allemaal goed :D! Weet gewoon dat wij allemaal stikjaloers zijn op jou, of je nu je tandenborstel vergeet of niet ;)!

    Veel succes!!!
    Kostas

  • 21 November 2013 - 19:01

    Isa:

    Tamara, Ik kan me alleen maar aansluiten bij de anderen hier : basics, basics en nog meer basics! Zooooveeel basics gade nu nog nooit meegenomen hebben zie op reis! ENJOY!! En vergeet niks he! :)

  • 22 November 2013 - 08:51

    Tamara:

    Bedankt voor de tips! Ik doe mijn best om mij te houden aan de basics...weet wat te doen vaandaag ;-)

  • 23 November 2013 - 10:49

    Dirk:

    Tamara,

    Hoe dan ook : er zal toch nog plaats zijn voor een virtuele kapstok zekerst ? Als het klimaat of wat dan ook jou of je humeur ginder 's nachts in de woestijn naar het nulpunt brengt :-) kan je er je mantel van Europese vriendschap aanhangen. En anders hang je er zelf wat Afrikaanse spreuken aan. "Wie niet weet waar hij vandaan komt, weet niet waar hij naar toe gaat" (de eerste zijn gratis). Laat alle mentale ballast gerust liggen, ik zal wel op de lotto spelen in jouw naam (en eerlijk verdelen met Annelies en Leen :-). Toch nog plaats voor een kotszakje als je tijdens de vlucht in de luchtzakken tuimelt ? We zijn weer positief he :-).
    Als je noordpoolster kan zien ginder, weet ik dat ze lekker bier hebben.

    Fasten your seatbelts, @all senses : be prepared. Feel. Hear. Watch. Taste.

    Warme groeten

    Dirk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 56456

Voorgaande reizen:

18 December 2015 - 15 Januari 2016

Keyna, Tanzania en Zanzibar

28 December 2014 - 01 Februari 2015

On duty

19 Augustus 2014 - 09 September 2014

Namibië Aug/Sept 2014

08 Juli 2014 - 21 Juli 2014

Tsjernobyl

24 November 2013 - 31 Januari 2014

Voorbereiding Namibië

09 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Dali

23 Maart 2013 - 02 April 2013

Op bezoek bij Kostas

01 November 2012 - 04 November 2012

Berlijn

10 Maart 2012 - 17 Maart 2012

Skiverlof

22 December 2011 - 09 Januari 2012

Amerika 2011-2012

17 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: