De post - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu De post - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

De post

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

27 November 2013 | Namibië, Windhoek

Na een rustige nacht en uitgebreid ontbijt nestel ik me in de gezellige tuin van mijn lodge. Met de foto van Jente voor mijn neus begin ik aan het schrijven van mijn (kerst) kaartjes. (Voor degene die er nog geen gekregen hadden) het is zalig om zo de dag te beginnen. Het zonnetje schijnt volop en ik geniet van mijn moment van rust.
Na al mijn gekribbel gaat het richting stad. Ik deel een taxi met een koppel Duitsers. Als je dan zou denken dat het 2 euro gedeeld door 3 is...vergeet het maar. Het is blijkbaar niet de afstand die er toe doet maar het aantal personen. We betalen dus elk 2 euro. Grappig.
Ik stap het postkantoor binnen om mijn 'Europese' kaartjes te versturen en merk dat lange wachtrijen in een postkantoor een universeel gegeven is, idem voor de norse loketbeambte en de ergernis bij de wachtenden als er plots 2 loketten zonder reden dicht gaan. Het grote verschil is dat je hier de tijd niet mag/kan doden door een belletje te doen, talrijke smsje te sturen of op Facebook te laten weten dat je alweer staat te wachten in de post. Ah neen, vanaf het moment dat je je gsm nog maar bovenhaalt, komt er een van de talrijk aanwezige militairen op je af met het verzoek om je gsm weg te steken. Geen uitzonderingen. Wie niet gehoorzaamd, wordt subtiel naar buiten geleid. Voor hen een ernstige zaak, voor mij een leuke bedoening.
Daarna is het kuieren door de stad. Niet goed voor de portemonnee en ook niet voor de valies. Ik blijf trouwens een vreemde eend tussen al die Afrikanen. Ik besef ondertussen maar al te goed waarom sommigen niet echt vriendelijk zijn. Voor hen is blank gelijkgesteld aan Duits. En als je dan de arrogante, boerse manieren kent van de Duitsers, dan kan je ze geen ongelijk geven. Maar het merendeel is vriendelijk. Ze denken vaak dat ik hun Zuid-Afrikaans niet versta. Het leidt soms tot grappige taferelen als ik dan plots in het Nederlands begin :)
Morgen rustdag voor de start van mijn grote tocht.

• 27 November 2013 - 16:54

A'ke:

De avonturen van T in Afrika :-)
    Het doet me een beetje denken aan de brieven die Gerlinde ons stuurde vanuit Burundi.
    Je lijkt het er erg naar je zin te hebben, we genieten mee en het is een fijne afleiding op de zorgen die we hier hebben. Blijf maar schrijven! :-)
    Griets from A'ke

• 27 November 2013 - 17:10

Tamara A:

Heel leuk om je dagelijkse belevenissen te lezen. Voelt een beetje alsof ik mee ben :-). Hopelijk heb je het daar 100% naar je zin!!

• 27 November 2013 - 17:12

Tamara :

Leuk dat jullie het leuk vinden :)