3 januari - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 3 januari - Reisverslag uit Otjikondo, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

3 januari

Blijf op de hoogte en volg Tamara

04 Januari 2014 | Namibië, Otjikondo

vandaag geen overlijdens. Alle dieren maken het goed. Net als gisteren start ik vandaag met het op gang trekken van de skorro-skorro om balen te gaan halen. Deze keer neem ik gasten mee die graag een handje willen helpen. Voorzichtiger rijden maar gelukkig hulp bij het opladen van de balen luzerne. De neushorens krijgen vandaag elk maar een halve baal omdat er nog gigantisch veel luzerne ligt. Daarna voeden we de paarden en geiten. Sinds gisteren hebben we een nieuwe groep met geiten en schapen. Gevonden op een paar kilometer van de lodge. Ze hebben een chip maar in tegenstelling tot Europa, gaat de communicatie hier een stuk trager als de telefoon al werkt om te beginnen. En 50 km rijden over onverharde weg naar de eerste buur, doe je ook zomaar niet. Dus voorlopig blijven ze hier. Het is eigenlijk al verwonderlijk dat ze tot zo kort bij de lodge zijn geraakt. Het wemelt hier van de luipaarden, hyena's en cheeta's die wel een stukje geit of schaap lusten. Na het voeden, maken we de kooien schoon. Ik sta weer in voor de 'avery'. Eigenlijk best leuk want je bent met water bezig en staat in de schaduw. Zeer handig als het buiten meer dan 40 graden is. Je maakt schoon terwijl de vogels rond je vliegen en de papegaaien op je schouder komen zitten (zie Facebook) als middagmaal krijgen we frietjes, dat was lang geleden! :)
Tijdens mijn vrije uren in de namiddag probeer ik te lezen en een paar anekdotes op te schrijven in mijn 'zwart boekje'. Maar dat is buiten Scott en PJ gerekend die maar al te graag iemand in het water gooien. Mijn vrije namiddag ontaardt dus in een robbertje vechten in en rond het zwembad. In de namiddag geef ik de kleine dieren eten. Lang geleden dat ik de giraffen nog eens eten mocht geven. Daarna gaan we gezamenlijk de katten voeden. Onze leeuwin Subaru, heeft zich vandaag verstopt waardoor we rond haar territorium moeten rijden om haar te vinden. Verplicht, want als ze niet op haar vaste plek is, dan zou het kunnen dar er iets gebeurd is. Gelukkig vinden we haar terug. Na de katten, moeten de geiten terug gebracht worden. Scott, PJ en ik zorgen ervoor dat ze terug naar hun omheining in de lodge kunnen. En dan krijgen mijn 2 mannen het idee om de geiten te melken! Tja, ik veronderstel dat ik daar geen uitleg voor moet geven hoe dat is afgelopen...geen melk dus :) 'S avonds doen we wok op de bbq terwijl er een tiental oryxen rond de waterpool staan. Een prachtige Namibische avond kan van start gaan.



  • 06 Januari 2014 - 09:38

    Dirk:

    Kzie het al : prachtige beesten die oryx met ne karakterkop en ook als kleintje heel aaibaar. Spijtig dat we hier in Bxl onvoldoende plek hebben om er zo een als mascotte te houden, ze zouden geen honger lijden. Het landschap is er ook niet naar hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 56449

Voorgaande reizen:

18 December 2015 - 15 Januari 2016

Keyna, Tanzania en Zanzibar

28 December 2014 - 01 Februari 2015

On duty

19 Augustus 2014 - 09 September 2014

Namibië Aug/Sept 2014

08 Juli 2014 - 21 Juli 2014

Tsjernobyl

24 November 2013 - 31 Januari 2014

Voorbereiding Namibië

09 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Dali

23 Maart 2013 - 02 April 2013

Op bezoek bij Kostas

01 November 2012 - 04 November 2012

Berlijn

10 Maart 2012 - 17 Maart 2012

Skiverlof

22 December 2011 - 09 Januari 2012

Amerika 2011-2012

17 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: