7 januari - Reisverslag uit Arandis, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 7 januari - Reisverslag uit Arandis, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

7 januari

09 Januari 2014 | Namibië, Arandis

de dag start vandaag met een speciaal bezoek. Aan de waterpoel van onze lodge staan 3 wilde giraffen te paraderen. Uitzonderlijk dat ze zo kort komen en in daglicht! We ontbijten dus met zicht op deze beauty's. Omdat het Laurel haar eerste werkdag op okutala is, voeden we alle dieren samen zodat ze kan zien hoe de dingen verlopen. Vervolgens doen we een game drive en bezoeken we een van de Ghost-lodges. Na een overheerlijke lunch leren we hoe we dieren moeten opsporen zie een Gps-halsband dragen. Het principe is hetzelfde en de research op harnas met het verschil dat we hier te voet op zoek gaan ipv met de wagen. PJ vertelt ons dat hij een geit met halsband gaat loslaten op het domein en wij het moeten zoeken. Het eerste half uur zoeken we effectief achter de geit maar geteisterd door doornen en de hitte roepen we via de radio op dat we verloren zijn gelopen. Ipv van PJ krijgen we antwoord van Latoya, onze hotelmanager. Raar...en dan plots komt het besef dat we hier wilde luipaarden hebben rondlopen dus een geit los laten, is iets wat nooit zal gebeuren. En zo wordt de zoektocht een stuk makkelijk want er zijn maar 2 plekken op het domein waar je een geit kan stationeren zonder dat ze opgegeten wordt. Met het trackingsysteem ontdekken we dat het signaal van zich situeert in de stallen van de neushorens. Daar wacht ons buiten de geit een zeer aangename verrassing. Onze dagelijkse portie koffie en thee wordt door geserveerd. Dus terwijl de neushorens langs ons heen lopen, genieten wij van overheerlijke cupcakes. Na onze verwennerij hebben we effe tijd vrij. Eindelijk bijpraten met Laurel over haar avonturen in harnas en de mijne in okutala. We eten vandaag vroeg want we gaan op night-drive; nachtdieren observeren. Na meer dan 2u rijden zijn we terug bij de lodge. Samen met Silke, Laurel en PJ slaap ik vannacht onder de blote, immens mooie sterrenhemel. Terwijl het kampvuur langzaam uit gaat, zien we alle sterrenbeelden passeren. Er wacht ons een luidruchtige nacht met alle dieren rond om ons...genieten.

• 09 Januari 2014 - 13:10

Dirk:

Loop hier morgen de Nieuwstraat in, denk niet dat er velen op geiten zullen jagen, eerder op solden. Alhoewel :-) luie paarden zullen er wel te vinden zijn. Dat die dieren daar drinken is toch van moeten, feitelijk zijn al onze dorpen ook ooit aan beken en rivieren noodgedwongen ontstaan en gesitueerd. In ijstijden kan je dan best vuur kunnen smelten, of het is ice on the rocks. Aan de Grote Rivier vind je dan Het Grote Stad uiteraard :-). Hey, bouwen ze daar geen drinkplaatsen voor de dieren, maw als het eens regent, ergens een onderlaag voorzien die het water niet laat inspijpelen ? Dat is de oorsprong van de naam van onze kuststad De Panne he :-) mis je de ruisende golven niet, de heerlijk pruttelende koffie 's ochtends bij het wakker worden, de verse croissants, het glas appelsiensap, het gezang van .... ben in plaagmodus :-)

• 09 Januari 2014 - 19:15

Tamara A:

Zalig... slapen onder de sterrenhemel en continue verwend worden met lekker eten terwijl je ook nog eens kan genieten van al die fantastische dieren om je heen. Wish I was there too!!