12 januari - Reisverslag uit Arandis, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu 12 januari - Reisverslag uit Arandis, Namibië van Tamara - WaarBenJij.nu

12 januari

Blijf op de hoogte en volg Tamara

13 Januari 2014 | Namibië, Arandis

om 6u liggen mijn 2 mannen nog steeds te slapen dus trek ik er alleen op uit om de zonsopgang te zien. Over de rivierbedding op naar de rotsen waar ik dit schouwspel kan bewonderen vanop een hoogte. Enkel de dierengeluiden houden me gezelschap. Ik hou van deze plek. Nadat de horizon heeft verlaten, ga ik op stap in het nabijgelegen bos. Als ik na dik 2u stappen liggen de 2 nog steeds te maffen dus 'wekdienst Tamara' doet haar werk. Zonder geraakt te worden door mes, krijg ik ze wakker. En dan ontbijt. zo onwezenlijk om te midden van een droge, zanderige rivierbedding je cornflakes op te eten terwijl het woestijnleven aan een nieuwe dag begint. Daarna bezoeken we de 'White lady'; muurschilderingen van ettelijke jaren/eeuwen oud. De weg naar de grot is een wandeling van een kleine 3km (enkel) we zijn dus een tijdje onderweg. Vandaar rijden we terug richting spitskoppe, we eten eerst in Uis. Na een paar uur rijden komen we aan op onze kampsite. Niet zomaar eentje maar eentje met een 'grot'. Niet in de term dat het echt een grot is maar het is een opening tussen twee bergen waar een grote rots tussenhangt. Je kan dus nog steeds de sterren zien. Omdat het vandaag zo heet is, besluiten we om gewoon te genieten van deze omgeving. PJ maakt home-made-stew. Een recept van zijn mama. Boven het kampvuur moet het een paar uur pruttelen maar het resultaat is overheerlijk!! Geen nood, ik neem het recept mee naar huis ;) het is een gezellige bedoening om samen te zitten rond ons stoofpotje. Langzaam kleuren de bergen van geel naar rood om te eindigen in donkerbruin. De avond valt en we maken ons klaar om in de grot te slapen. Er wordt vuur gemaakt waardoor de rotsen een prachtige gloed krijgen. Terwijl we het hout horen knetteren en de sterren boven ons hoofd zien verschijnen, vallen we in slaap.

  • 13 Januari 2014 - 13:47

    Dirk:

    Mmm doet me denken aan Les Eyzies en omgeving in Z-Frankrijk waar je in de vroege ochtend of de late avond de echte kleuren van de rotsen ziet, een schakering van vele vele kleuren die niet door het helle zonlilcht van overdag wordt tot wit herleid. Heb er wel geen stoofpotje gegeten, maar al peddelend in een kajak mijn leven aan het redden :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 56432

Voorgaande reizen:

18 December 2015 - 15 Januari 2016

Keyna, Tanzania en Zanzibar

28 December 2014 - 01 Februari 2015

On duty

19 Augustus 2014 - 09 September 2014

Namibië Aug/Sept 2014

08 Juli 2014 - 21 Juli 2014

Tsjernobyl

24 November 2013 - 31 Januari 2014

Voorbereiding Namibië

09 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Dali

23 Maart 2013 - 02 April 2013

Op bezoek bij Kostas

01 November 2012 - 04 November 2012

Berlijn

10 Maart 2012 - 17 Maart 2012

Skiverlof

22 December 2011 - 09 Januari 2012

Amerika 2011-2012

17 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: